tisdag 22 oktober 2013

Efter regn kommer solsken.... Eller?

Cyklade till arbetet i ihållande kallt regn. Sonen fick migrän igår kväll och mådde dåligt på morgonen med. Jag tyckte att han fick prova om han orkade gå i skolan och om han inte orkade så får han cykla hem igen. Han orkade en lektion sedan fick han cykla hem i regnet. Han var väldigt vissen igår kväll men han får alltid prova och se om han orkar. Nåja han tog sin Imigran och lade sig att vila och när jag kom hem från mitt arbete var han piggare.
Så här mysig ser man ut på morgonen i lsregn. Ingen lek :) när jag cyklade hem på kvällen var mina kläder dygnsura fortfarande. Mysigt kliva i blöta kläder. Not!  Men på kvällen var det uppehåll och varmt, på löpsedeln stod det " afrikavärmen här" tackarrr men det kanske var en 12 grader varmt även om det var mycket bättre jämfört med morgonen. Men väl hemma bjöd våra underbara grannar hem oss på entrecote och mannen i huset är värsta såschiefen. Han kan verkligen göra sås och god mat. Babs och jag tog oss ett glas rött och pratade om ditt och datt. Det är härligt att ha dem till vänner och grannar. Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar