onsdag 2 oktober 2013

Höstfärger

Ännu en vansinnigt underbar dag med sol och helt vindstilla. Hela 21 grader celsius när man sitter i solen. Vi har haft repration av vår puts som är ett försäkringsfall då det blev vibrationsskador på vårt hus när kommunen beredde ny mark i närheten av där vi bor. Så det gjordes klart idag. Sedan ut på promenad i solen med grannhunden och då fanns det så fina färger i naturen. Vilken färgpalett naturen bjuder oss på nu.
 Denna vackra röda kulör finns i vår trädgård. Lönnen är praktful.

Maken roade sig med att ta en panoramabild med sin mobil medan jag och hunden satt i solen och njöt. Jag gick igenom talet jag ska ha på makens farfars begravning i morgon.
Här ligger grannhunden och har det gott i solen och det har jag med. Älskar sol och värme, avskyr mörker och kyla. Maken drog ihop en drömrulltårta, (smeten syns längst ner på bild) som vi tog till fika tillsammans med min yngsta syster och hennes dotter som kom förbi efter att de  fått åka in akut för hennes dotters näsblödning( epitaxis). Dotterns etsades för 2:a gången. Nu får vi hoppas att det är slutblött för den lilla hönan. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar