torsdag 24 oktober 2013

Sällskapet på AW

Fort hem efter arbetet idag. Fin dag idag om än blåsigt. Halvchock när jag på hemvägen såg att juldekorationer är uppsatta. Ja, jag vet idag är det 2 månader exakt till julafton. Lika trist det men å andra sidan så vänder det mot bättre tider sen efter nyår när vi går mot sommar istället för gå mot vinter.
 
Mer juldekorationer. Idag skulle min enormt älskade mormor fyllt 87 år. Som jag saknar denna fantastiska människa och viktiga förebild. Varje dag mormor är du med mig i tankarna och tårarna bränner bakom ögonlocken varje gång. Att du efterlämnade ett så stort tomrum är svårt att förstå. Du är och var min stora idol och hur jag försöker få till din kålpudding :) kan inte komma ihåg hur vi gjorde den tillsammans sista gången vi lagade mat tillsammans. Ju mer jag tänker på dig, desto mer förstår jag din storhet, ja jag helgonförklarar dig i mitt ämbetes kraft :), haha ja det har ju ingen betydelse då det inte är tandläkare som helgonförklarar någon utan påven och hans småpåvar men du mormor blir mitt helgon ändå. Ikväll ska jag på after work med den klokaste väninna man kan tänka sig psykolog som hon är. Ska bli härligt att träffad igen. Vi ska på restaurang Sällskapet blir intressant att se om mat är bättre idag än när jag var där på lunch förra veckan. Grattis och puss mormor. Ha en bra födelsedag där ni alla kära finns. Vi andra skaffar oss en bra kväll. Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar