tisdag 1 oktober 2013

Födelsedag och lite cortison

Idag en väldigt fin höstdag. Sol och kylslaget. Dagen på arbetet slutade med lite röntgen utbildning för min verksamhet och kollegan på samma ställe med vår personal. Vi hann väl inte med så mycket utbildningsmässigt men fick en bra information och dialog ifrån vår röntgendoktor på sjukhuset. 
Maken har fått en golfarbetsskada som av europatourens läkare ordinerats en cortison injektion i handleden och därefter skulle han vila en vecka efter injektion från att träna golfslag. Så den injektionen fick maken idag medan jag arbetade, men bilden fick jag skickad till mig av ingreppet. Det hade gått jättebra och maken var så nöjd över det fina omhändertagandet han fick. Sedan fyllde min broders äldsta son 6 år, så min familj och delar av min yngsta systers familja var där på lite spontankalas och tårta med skönsång. Här på bilden spelar kusinerna tv spel och vi sjunger för födelsebarnet som sitter på golvet i rutig skjorta. Imorgon har jag ledig dag och ska använda delar av den till att göra ett lite tal som jag ska hålla på makens farfars begravning på torsdag och maken säger att han och sonen skall baka bullar på eftermiddagen. Mums :) . Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar