lördag 5 oktober 2013

Volvobesök lite stadsfika och storfrämmat

Idag på förmiddagen åkte maken och jag tillsammans med kollegor och gick på studiebesök på Volvo där deras son arbetar. Jag har själv för ett 20 tal år sedan arbetat där och måste säga att Volvo har varit en av mina bästa arbetsgivare. De har bra personalpolitik och låg tidigt i framkant i organisation och ledarskap. Jättekul att vara där igen och även se några från min tid som fortfarande arbetar där.
Alla hade nya tröjor på sig på arbetet där nya volvo motorn monteras. Fabriken är ren och fin samt otroligt tyst.
Maken åkte sedan till Skövde golfklubb där han var en av utbildarna för västra götalands elit juniorer. Förbundet var även en av organisatörerna. Så jag åkte ner till staden och tog en fika på Rådhusfiket med dottern och vänner till oss. Sonen var på bio under tiden.
Dottern till vänster och kamratens dotter till höger men båda mumsade i sig varm choklad med grädde och marsmallows.
Utanför fiket på torget var det storfrämmat i staden. Ola-Conny och Morgan var dragplåster för köpmännens auktion som ett led i lönehelg och försöka få folk spendera lite extra i butikerna. Hur auktion gick har jag ingen aning om. Kvällen viks till att träffa vänner. Nästa vecka åker maken till Dubai-Australien-Oman för en ET tävling i Australien och en CT tävling i Oman. Dubai börjar han med för träna några dagar innan. Här hemma är för kallt nu för bra träning för dem och inga bra greener att putta på. Sedan har maken inte fått slå på en vecka nu efter sin cortison injektion i handleden. Go'kväll vänner ha en skön helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar