tisdag 18 mars 2014

Äntligen hemma!

Lååång dag innan man var hemma. På arbetet rullade det på bra. Ordentligt sena vart vi och utan lunch. Vid halv 3 hann sköterskan och jag slänga i oss matlådorna på 10 minuter. Mellan patienterna var det en hel del praktiska saker att ordna med. Det är mycket sådant just nu inför övertagandet av praktiken. Papper och telefonsamtal i ett, men snart ska vi väl vara igenom det värsta. Efter arbetet kastade jag iväg mig för att handla lite matvaror. Sedan iväg till juniorkommittens möte och samtidigt ordna med biljetter med tåget upp till Stockholm för mig och maken, det är en arbetsresa för övertagandet av praktiken och det praktiska runt driften som skall få en genomgång. Så när jag äntligen är hemma igen denna kväll så är det inte många timmar kvar innan sängdags. Vill ni veta hur mysig frukost jag dessutom hade denna morgon? Kom upp och tog min frukost. Tittar ut mot altanen i våra stora fönster. Där är vår tillfrisknande katt och han.....äter på en mus!!! När det äcklet var klart ville kisse in och det fick han. Men var gör katten då? Kräks upp allt äckel  han just satt i sig på golvet . Urk, det är tacken för intensivvård och behandling familjen gjort för honom. Tack KF för att du ville dela med dig av din äckliga frukost :)! Go'kväll och tidig uppstigning imorgon då tåget går 7.14!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar