onsdag 19 mars 2014

Stockholm över da'n

I morse skulle maken och jag med tåget till hufudstaden över dagen. Vi var djärva och tog tåget. Ja, vad säga om SJ tillförlitlighet? Försenat direkt så klart på morgonen. Har man någon gång kommit iväg eller fram enligt tidtabell? 
Nåja på SJ3000 med en kaffe.
Framme i Stockholm och på kongliga posthuset klättrade dessa djärva arbetare.
Framme vid praktikertjänst nyrenoverade lokaler. Jättefint. Hann även med ett snabbstopp på Lindex och Kate Hudson kollektionen. Blev ett par grå slim boyfriend chinos och en siden kimono i rosa.
Framsidan av praktikertjänst. Vilken fin arbetsplats och vilka trevliga och kompetenta människor som arbetar där. Ett väloljat maskineri kändes det som och de kan sina saker. Tycker att många arbetsgivare inom vård och andra verksamheter har mycket att lära där hur man lägger upp personalbit och ansvar samt gör användarvänliga internet hjälpmedel, är så imponerad av det jag sett hos dem jämfört med andra abetsgivare man genom livet haft hitills.
Vårt konferansrum var "Dalarna", varav dalarhästen i fönstret var symbol för.
En otroligt fantastiskt god personalmatsal. Vilken miljö, vilken mat!!! Tog alldelse för mycket då magen var hungrig och ögat var frestat av alla godsaker. Det var en riktigt fint BBQ buffet och massor goda sallader. Jag orkade inte tyvärr hälften av det jag tog till mig för jag hade tagit för mycket. Sedan fick man väga det man slängde. Jättebra, men vad jag skämdes!
Utsikt mot Gustav Adolf's kyrka där gamla statsministern Olof Palme för socialdemokraterna är begravd.
Då var maken och jag på tåget hem igen och satte oss i bistron.
Jag tog mig lite mousserande vitt vin och njöt av en trevlig dag. Maken tog en vitamin well.
På väg hem!
Men snöfritt när vi åkte upp och snötäckt när vi åkte hem i Stockholm. Hallå våren, vart tog du vägen?
I bistron smaskade vi på räksmörgås. När jag kom hem gick jag över till grannarna och pratade om dagen medan maken lagade mat till sonen. Imorgon har vi lite kurs på kliniken på eftermiddagen och på kvällen ska Babs och jag på en VIP kväll på Assbecks klädbutik för lite mingel och tilltugg. Blir en kul dag i morgon med. Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar