lördag 29 mars 2014

Underbara sol

Vaknade upp till ännu en fantastisk dag. Tvärslocknade proppmätt igår kväll på soffan efter att en nära vän till familjen och hans dotter var över på grillat. Älskar de första utegrillningarna gärna med mellanöstern inslag i såsom tabbouleh, vitlöksröror, tzatziki mm till det grillade. Vännen hade bakjour så trots grillning och fredag var det behagligt lugnt.
Hur skönt är det inte att gå ut i solen någon timme på morgonen? Ja, närmast en religös uppenbarelse :). Maken åkte direkt upp på golfbanan när jag gick. Efter promenad satte jag mig på framsidan av huset och tog lunch i solen. Tänk vad lite sol förändrar sinnestämningen hos många varav jag är en av dem.
Ja efter maten kunde jag inte motstå att lägga mig och sola mitt framför entredörren vår och synlig för alla. Who cares? Inte jag i alla fall. Jag vara njuter och mår gott.
Min utsikt nu, inte fy skam en dag som denna i slutet av mars! Otroligt är nog ordet jag söker.
Svärföräldrarnas vackra blomster lever ännu flera dagar efter gåvan :). Så fina ligga och titta på här i solen. I morgon flyger maken till Spanien och ikväll ska jag på lite lördags afterwork med en gammal vän. Blir kul att träffas övet ett glas vin. Hoppas kvällen blir lite varm så kanske vi kan få ett utebord? Go'middag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar