lördag 1 mars 2014

Visst gör det ont när knoppar brista...

Igårkväll hade jag herrsällskap i soffan. Vi sov jättegott hunden och jag fram till husse var och hämtade hem Bente till sig.
Vår egen kisse har varit försvunnen sedan inatt. Vi är lite oroliga över det då kissen är som en klocka i sina rutiner. På förmiddagen tog jag en ordentlig promenad och hittade banne mig knoppar på buskar och någon blomma, tussilago? Jag vet inte då vad blomster heter :), gick upp till en stickbutik på staden och mötte svärmor som ska sticka en speciell kofta jag vill ha åt mig. Järnspikar vad olika garntyper det finns och fint sticke. Inte alls som man tänker stickat är eller hur det såg ut när man var yngre. Nu är det jättefina garner och mönster. Mitt garn fanns inte hemma så det fick beställas. Längtar efter koftan, det fanns inget mönster till just den koftan jag har en bild i huvudet på hur den ska vara. Så svärmor gör en " top down" fristickning, jag vet inte vad det är men blir nog bra.
Ja, här var blomman jag såg, är det tussilago? 
Ja, på hemvägen fick jag väl för mig gå förbi mataffären och köpa Semlor! Tänke sonen och jag kunde fika när jag kom hem ifrån promenaden vilket vi gjorde också. Så easy come, easy gone, det var den nyttiga promenaden det. Nu vankas lite geografiläsning med sonen och sedan får vi väl kolla in sista deltävlingen i melodifestivalen. Skönt få hem maken nästa vecka. Blev lite tomt när maken åkte iväg. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar