onsdag 6 januari 2016

Ack värmland i sängen

En mycket trevlig AW igår med vänner ger mitt uttryck bäring" kul idag och trött imorgon" precis så vart det. Trött idag, legat i sängen nästan hela dagen och tittat på Ack värmland med Mia Skärringer och co. Så jag har skrattat, genialisk serie och klockren. Missade den när den gick första omgången men nu går den ju igen på TV:n.
Kallt är det också, bara det gör att man vill stanna i sängen. -16 grader i morses men nu på eftermiddagen -13 grader. Vilket är gränsen för KF. Han har legat inne ett dygn nu men när mätaren visade -13 så ville han ut och är så ute än i skrivandes stund.
Får nästan göra vändschema på katten då han sovit i ett dygn :) . Lite skönt för oss då vi annars 2-4 ggr/natt får släppa in och ut honom.
Syns kanske inte så bra men träd och buskar var fint glittriga av frosten.
Maken och jag pälsade på oss och gick en promenad så jag slapp sitta fast i sängen :) . Var riktigt skönt men är glad över min hellånga gamla päls. Finns inget som värmer så skönt som en päls. Tråkigt att det ska vara så känsligt bära päls och risken att träffa på någon militant djurrättsaktivist som slänger färg. Pälsen är gammal och djuret är dött sen länge, då är det väl bättre att använda plagget när det är kallt än gömma det inen garderob? Finns inget som värmer så gott som en päls. Sedan håller jag med om att pälsindustrin måste vara fair i hantering och uppfödning av djuren. Det finns för mycket dålig hantering av djur till pälsindustrin. Sätt press där och inte på gamla pälsar som återanvänds. Så tycker jag i alla fall. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar