lördag 16 januari 2016

Kurs och fika på stan med vännerna

Här är vinpaketet från igår. Rieslingen var så god. Hoppas den finns att köpa/beställa på dryckesbutiken :) den till lite/ mycket skaldjur
Ja till vinet åt vi denna menyn ;) eller om vi till maten drack vinet. Välj själva.
Eftersom jag likt Askungen lämnade "balen på slottet" innan klockan slog midnatt så var jag förhållandevis piggelin på morgon föreläsningen. Men känner mig " grundsliten" efter den satansliknande inledning på förra veckan. Flera frågade mig när jag lämnade dansen igår tidigt om jag var sjuk :) jag och kollegan C brukar vara först uppe och bland de sista att gå av dansgolvet. Dock kul att alla dansar och dansar med alla.
Maken fick ett fint omnämnde i svensk golf.se. Artikelförfattaren skrev " En kärleksförklaring till de gamla idolerna" det var väldigt bra skrivet och sammanfattade maken ganska bra och träffsäkert" vet att maken rördes mycket av det " erkännandet" och jag med. Hoppas det gav honom lite energi inför sista och avslutande rundan i SydAfrika som började så bra men sedan blev så tungt. Men det är ändå så bra gjort av honom att efter varit hemma i kalla Sverige i 2 månader med inomhus nät träning och ingen putt träning spelar 4 varv. Jag är stolt över honom och hans kärlek till golfen som gett och ger honom så mycket glädje men även sorg. Han har alltid trott på sig själv, även när ingen annan gjort det och varit väldigt ensam i det. Det är starkt av honom.
 I artikel länkades man till ett tidigt golfreportage precis i början av hans karriär och innan vår tid tillsammans hade börjat. Haha, han har berättat om den artikeln om hur han fick åka till teatern i Skara och klä ut sig som Zorro ( detta pga hans Z i hans efternamn) och nu fick jag själv se den länkad till artikeln ovan.
Ja hemkommen från kursen var det en sväng upp på arbetet och därefter tog jag och vännerna en fika på stan. Sedan hemåt med ja, en helt annan upplevelse från slottet och maten igår :), en pizza från grabbarna på pizzeria Ekbacken och lite bib vin. Nåja vad är väl en bal på slottet som Askungen säger, förmodligen alldeles underbar ;) go' kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar