måndag 18 januari 2016

Dags att lägga ner måndagar?

Ja inte vart denna måndagen så mycket bättre än förra måndagen. Idag var sköterskan sjuk. Ställer till så himla mycket och måndag är absolut sämsta dagen. Enda positiva var att jag hittade mina saker och de låg kvar där jag lagt dem tidigare. Så är det inte annars. Ja, ingen sköterska i morgon heller. Det är någon influensa, vet ej om det är maginfluensa eller vanlig flunsa. Så är det i livet men en liten verksamhet slår det hårt på någon blir borta. Som tur är har jag lärt mig alla rutiner och kan göra även mycket av det skötorskorna gör. Det underlättar när det blir som idag. Jag vet hur alla hygiensmaskiner sköts och fungerar samt dokumentation och kan alla hygienkrav. Det har jag lärt mig den hårda vägen. 
Nu ska jag göra som min katt. Bara lägga mig och ta igen mig. Mannen kommer hem ikväll från Sydafrika och det tackar jag för. Lite avlastning hemma blir det allt för mig. Var det Lillbabs som sjöng" är det inte konstigt att jag längtar bort i bland"? :) . Sommarvärme mmm, ljusa kvällar mmm. Låt det ske snart. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar