torsdag 7 januari 2016

Auktionsfynd och mer päls

Så kul hänga på nätauktioner. Denna gången lyckades jag fynda på Auktionsverket.se lyckades vinna budgivningen på denna Saga Minkpäls.
I så fint skick och i den mörksvarta tonen. Jag beställde frakt från Stockholm till Göteborg för 200kr och maken hämtade upp den idag. I jättefint skick och ingen konstig lukt. Säkert från något dödsbo skulle jag tro. Bättre en sådan päls kommer till användning än bara förstörs eller slängs. Tänk på det alla djurrättsaktivister. Istället för köpa nya pälsar är det bättre att återanvända det gamla. Tycker det är mer hållbart, men så tänker nog inte den militanta djurhaverist aktivisten. De  får jättegärna tycka pälsbärare är dumma och hemska, men låt det stanna där. Hoppa inte på pälsbärare eller ännu värre förstör pälsar med färg. För gör ni så på mig kommer jag köpa en NY päls, inte begagnat! Jag tycker inte djurhanteringen är ok för pälsindustrin men samtidigt är det världens äldsta klädesplagg och något mer värmande får man inte tag i. Tror ni klädesindustrin är hälsokost för djur,natur och människor? Nä sorry, det är det inte. Så att recykla gamla pälsar är perfekt och resurssmart. Däremot kunde djurättsaktivisterna arbeta för bra djurhållning och levnadskriterier samt acceptabla och humana avlivningssätt. Så tycker jag,  men man får tycka som man vill utan behöva bli påhoppad fysiskt. Nåja nog om det. Priset då? 350kr med slagavgift och provision ca 500kr för en fin minkpäls. Det måste väl räknas som fynd? Hur eller hur så är den perfekt nu när termometern visar -10-12 grader ute. Arbete i morgon och sen AW med AW gänget där vi skall fira en av vännernas chefstillsättning. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar