onsdag 27 januari 2016

Lite strul och provsmakningsdags

Tro det eller ej telefon och internet fungerade även idag. Dock har något hänt i mina datorer efter Telias schabbel med fiberinstallationen. Misstänker att det är något som kom efter vi fick nödkoppla upp oss på mobilt bredband. Efter detta vill mina datorer inte " prata" med varandra när det gäller tidsbokningarna. Så nu när man bokar en tid i ena datorn står den tiden kvar obokad i den andra journalen. Nåja IT tekniker kommer om en vecka och tills det får vi allt boka patienterna i båda datorerna så det inte sätts in dubbla patienter på samma tid. Suck liiiite flow hade känts bra. Vi hade stopp i vår unit i förrgår och vi har haft flera stopp i den nu på kort tid. Men nu  idag lät den som ett reaplan och ett larm pep hela tiden och så gick det inte suga. Nåja tekniker kom igen och plockade isär allt. Allt är igenbeckat i varenda slang och koppling. Detta troligen på att det inte rengjorts på vääääldigt lång tid. Så tekniker har rensat sig igenom stopp för stopp så att säga varje gång när vi sista halvåret ringt om detta. Nu måste vi väl rensat oss igenom allt hoppas jag och jaa vi fick även avboka en långpatient då hela utrustning var isär plockad. Men sen blev dagen roligare. Efter arbetet åkte maken och jag till systembolaget för att gå igenom drycker till mitt kalas. De är fantstiskt trevliga och hjälpsamma. Nu har jag beställt hem lite champagne för att jag ska provsmaka innan jag beställer. Har både beställt ur beställningssortimentet och ur ordinarie sortimentet. Detta är en trevlig uppgift. Nu är det bara tryckeriet kvar och få ut inbjudningarna. Det är tänkt bli en enkel kväll i mingelstuk. Champagne och skaldjurssoppa är allt. Kom på hur jag ville göra efter lång vånda. Påbörjade tankarna runt maj förra året och efter ett bra tag så visste jag hur jag ville ha det. En väninna har alltid trevliga adventsmingel och då kände jag att så vill jag ha det. Inget krångel eller större insatser krävs från mig. Utan man kan umgås och äta och dricka det jag tycker om som allra mest. Skaldjur, soppa=  het skaldjurssoppa och champagne. Simple as that och få mingla runt bland härliga vänner och inte för stort för att inte kunna umgås med alla. Det blir precis som jag vill ha det. Inte för stort och inte för uppstyltat. Fick med mig detta vita Alsace Riesling hem idag efter besöket på systembolaget. Kan säga att den smakade mycket gott till kycklingen som maken lagade till kvällsmaten. Så imorgon är det upp i sadeln och se vad den dagen har för utmaningar. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar