torsdag 14 januari 2016

Ny fransar och kurs imorgon samt lite SA

Maken började sin första tävlingsdag idag. Han tycker det är kul och var nöjd med dagens arbetsinsats, imorgon är är ny dag samt ny bana.
Detta är LU makens caddie denna veckan. Han har haft den caddien i flera år just för tävlingar i Syd Afrika.
Efter makens arbetsdag åkte han till Emperos nöjespark, tittade på James Bond och åt på Nandos.
När han var tillbaka på sitt rum unnade han sig en öl som avrundning på sin arbetsdag och den var han väl värd då han i princip aldrig dricker något. Själv var min dag bra om man bortser från att försäkringskassans portal låg nere och därmed kunde jag inte ta betalt utav patienterna utan det blev att skicka fakturor när deras system hoppade igång på eftermiddagen. Suck denna veckan har inte varit flow i. Lägg till kylan på det -18 grader är mer än vad jag klarar :) . Så efter arbetet var det påfyllnad av mina komstgjorda fransar. Nu kör jag på volymfransar dels för att de är skönare och dels så blir ens egna fransar glesare på vintern. Imorgon är det kurs på Bjertorp, tror det är den 21:e i ordningen. Alltid en trevlig kurs och härlig miljö. Men kunde jag skulle jag ta room-service i morgonkväll istället för att äta på banquetten på kvällen som jag känner det nu i allafall, helt slut efter denna strulvecka med mycket inlagrad frustration över hur saker har gått till. Jo, kommer gå och äta men så fort sista desserten är nedsvald tänker jag gå till mitt rum och bara lägga mig och läsa en bok och kanske titta på tv:n, måtte jag få ett eget rum då vi ibland pga rumstillgång  tvingas dela rum. Får väl lämna en liten öppning efter en god nattsömn och bra kurs att jag blir inspierad att umgås efter maten i morgon då det brukar vara trevligt. Som jag känner nu hade jag gärna stannat hemma till och med och bara slöat en dag hemma för mig själv. Uj, har inte ens packat, det brukar alltid vara klart 1-2d innan jag ska iväg. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar