söndag 10 januari 2016

Skövde kommuns dåliga snöröjning

Ondgjort mig över hur dåligt Skövde kommun snöröjer. Har mejlat till dem men inget svar. I går lade jag ut om det på sociala medier med taggat " skovdekommun" och det delades.
Slump or not? Idag vid lunchtid mötte jag en inspektör från kommunen i sin kommunalbil på vår gata och knappa timmen senare kom så den efterlängtade plogbilen. Det var ju ett år sedan en sådan hittade hit och snöat har det gjort ett tag nu.
So far so good. Men..... Självklart ville kommunen visa att de har sista ordet genom att dra hela gatans vall framgör vår entr'e och garageuppfart med hårt packad blötsnö dom lätt kan undvikas om man vinklar ut plogbladet. Så jag sammanfattar att snöröjning är inte Skövde kommuns paradgren. Ett skämt egentligen när man hör vision 2025 för Skövde i hur vi ska växa som stad och kommun.... Detta genom dålig service och bemötande mot kommunens innevånare, finansiärer och kommunens uppdragsgivare. En kommunal man svarade mig på FB att många hade " osaklig kritik" då jag svarade honom vem som avgör vad som är osaklig kritik fick jag inget svar på det. Så är det ofta tycker jag inom offentlig förvaltning, man glömmer av vem som ursprungligen är deras uppdragsgivare och finansiärer. Det är ju så klart innevånarna. Inga innevånare, ingen kommun eller landsting t.ex
Igår blev vi sugna på plankstek, då plankor saknades blev det väl plåtstek? :) hur som helst, gott vart det. Maken kom idag iväg till Sydafrika då det intr blev så för en vecka sedan. Go'eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar