tisdag 19 januari 2016

Ris och ros till Telia

Så idag händer det( ingen sköterska idag heller). Då kommer Telias entreprenörer för att montera den i förra veckans missade convertor. De kom en dag för tidigt, var bokade imorgon egentligen. Men som jag sa till dem, hellre en dag för tidigt än inte alls( som förra måndagen då de inte kopplat in convectorn) de kopplade in den nya dosan och bytte sladdar och vips så fungerade fibernätet. Då jag stod ensam med patient pga att sköterskan är sjuk kunde jag inte hänga över ryggen på installatörerna. Önskar att jag kunnat det dock. Telia känns helt inkompetenta.... När installatörerna gått kontrollerade de endast datornät fungerade och det gjorde det.... Men inte klinikens telefoni. Så när jag skulle ringa en patient var telefonen vår död! Inte igen, orkar inte med Telias tungrodda kontakter, där absolut vänster handen inte har en aaaaaning om vad höger handen gör. Dessutom stå i deras usla telefonköer med tryck det lr det eller tala in det eller det för att hamna hos någon som inte höll på med företagsfiber. Jättego kille( ros) som verkligen gjorde vad han kunde för att terapapeuta mig och även hjälpa. Fick reda på att Telia inte är vana vid företagsfiber..,, no shit sherlock. Ja ,efter mycket frustration och arga samtal till detta förhaltliga företag upptäcks så klart att man på Telia lyckats klippa min IP telefoni till kliniken, men hade kvar min koppartrådstelefoni för faxen!!!! Det var den man lyckats koppla in som telefon. Bara det att det nummer till faxen har ingen patient som gått på kliniken de senaste 29 åren. Ett nummer som alltid funnits, även innan jag tog över verksamheten. Telia för mig är ett rött skynke som gett min verksamhet stora skador och förluster och fått mig få hjärnblödning typ 10 gånger om( inte att jag raljerar över en så allvarlig åkomma, men jag har mått skit över vad de utsatt oss för) för när man ringer ( om man lyckas komma i kontakt med någon) ja, då vet denna" vänsterhand" inget om vad någon namnlös kollega som " högerhand gjort. Telia ge mig ett nr på era anställda så någon kan identifieras. Jag ligger under en stor organisation med ca 7000 till som har egen verksamhet så mina loggar hittas inte. Men istället för en oidentifierbar " Hej jag heter sara/jan/bertil/lisa what so ever som ingen hittar säg jag heter X och ni hittar mig som ( tex) nr 3127 eller vad man kan hitta på. Nå några härliga själar på Telia med arbetsmoral och kunnande löste det till lunchtid idag i alla fall. Så braaa Telia, jag stod bara still 1 1/2 dag förra veckan för att ni glömde installera convectorn och klippte mitt bredband och denna veckan stannade jag bara en halvdag för att ni kopplade in fel nummer :). En klar förbättring helt klart. Har ni något mer skojsigt på lut eller är vi nöjda för denna gången? Ros är att i all denna bedrövelse har jag lyckats finna service duktiga mänmiskor på Telia som både varit trevliga, lugna och hjälpsamma. De har gjort något för att hjälpa upp situationen och de har både förstått att något gått fel och de har försökt hjälpa. Till er vill jag tacka och hoppas er arbetsgivare ser hur duktiga företrädare ni är för ert företag.  
Lite ros av annan sort, fick en fin mössa av en patient idag som de gjorde. Vad glad man blir för lite uppskattning. Hoppad jag hann uttrycka min uppslattning till er hjälpsamma Telia företrädare så ni inte bara göddes av min frustration. Kände bara med mössan vad lite som gör skillnad i sin arbetsvardag.
Nå, textade väninnan om vi inte efter denna hemska dag skulle träffas för lite AW med varsitt glas vin och debrifa. Var 2 veckor sedan vi träffades sist så det var gott ses och skratta och" kräkas" lite ihop. Nu så lite vila innan man kan få reda på vad för utmaningar man ska lösa imorgon på arbetet. Kommer inte ha någon sköterska imorgon heller pga sjukdom. Bara det är kämpigt. Behöver inte mer stresspåslag av yttre omständigheter. Börja tycka att ordspråket " själv är bästa dräng" verkar vara överensstämmande. Men inte så
Kul så klart i längden. Så imorgon lyfter vi blicken mot nya utmaningar och nya problem att lösa. En god natts vila" is all you need " ;)  Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar