fredag 22 januari 2016

Kalasplanering

Ja idag var jag egentligen ledig för att träffa krögaren och planera inför mitt födelsedagskalas som går av stapeln om några månader. Men bara åka till arbetet och vänta på teknikern från Telia. Tack till Telia Skövde butiken och Carlos som arbetar där, han har verkligen försökt få till detta. Jag bad honom att försöka prata med någon tekniker så jag inte behöver sitta på en stängd och tyst klinik utan telefon( internet hade jag nu tack vare ett mobilt bredband) ända till kl 18 som de uppgav i sms till mig. Carlos ordnade så att en tekniker från Ericsson kom på förmiddagen så jag kom i väg till det sedan länge inplanerade mötet med krögaren så jag slapp ställa in det mötet, som var viktigt för att mitt kalas när jag fyller jämnt kan gå av stapeln enligt planerna. Skönt att få tag på någon som man kan prata med då jag fått numret till denna Telia kille nu. Det märkligaste av allt är när servicekillen kommer ut så fungerar allt...säger han. Han plockade bort det mobila bredbandet och vips hoppade telefonin igång. Bra men blir inte så trygg i detta, att convertorn kan leva sitt eget liv dvs gå lite då och då och teknikern hade ingen aning om varför det hade hänt. Men vi får hoppas att allt fungerar på måndag och framöver. Så skönt nu få slippa dessa problem över helgen åtminstone.
Sonen har nog fått influensa. Feber och ont i kroppen. Han blev sämre och sämre under skoldagen men ville inte gå hem och få frånvaro registrerad. Blir glad över att han kämpade dagen ut även om att han vet att om han mår dåligt får han gå hem. Men han har alltid fått gå till skolan nästan hur vissen han har känt sig. ( inte vid magsjuka vilket är väldigt sällan han haft). Vi har alltid sagt gå till skolan och prova mår du dåligt går du hem, vilket sällan skett. Tycker det är bra för karaktären att alltid prova, då man kan må dåligt bara av att vara trött.
Har ni provat samma sak som små? Min mamma och min mormor värmde alltid en mugg mjölk med 6 st av dessa godishalstabletter. Nu gör jag samma sak till mina barn, fast jag förstår skillnaden mot
Min mamma och mormor. Det är att mjölken blir otroligt söt och innehåller salt( så bra vätskeersättning vid feber) och den innehåller eukalyptus som lenar i halsen ihop med varm mjölk om du har rethosta och varm mjölk är lite rogivande. Så klart att vid lindrig febersjukdom blir man lite piggare av just vätskeersättning med socker och salt. Ger ni era barn detta med om ni själva fick det som barn? Inte för många muggar per dag ( 2-3) och noggran tandborstning och gärna Flourskölj efteråt.
Så äntligen kan jag varva ner, det blir en skvallertidning, ost,choklad och ett glas Chardonny. Skön avslutning på fredagen och inte svårare än så. Har ingen ork efter dessa helvetesveckor fixa med något eller ens för den delen gå ut. Nu mys med KF som lagt sig redan i min säng. Go'kväll

2 kommentarer:

  1. Hej NågonsFru

    Härligt att du kom i kontakt med min kollega Carlos!

    Hoppas bredbandet fungerar bra nu!
    Annars får du gärna kontakta oss på denna länk eller svänga förbi en Telia butik:
    http://www.telia.se/foretag/kontakt

    Härligt att du slapp ställa in mötet!
    Ha en fin vecka!
    /Clara

    SvaraRadera