lördag 30 januari 2016

Wekeend i Malmö/Köpenhamn

Vaknar upp till ett regntungt Malmö med lite förkylningssymptom. Tung i huvudet och rörig i magen ( nix:) ingen alkohol igår)
Hotell frukost är verkligen gott. Vi myste länge och väl jag och älsklingen min.
Sedan tog vi tåget mot Köpenhamn efter dubbelkollat att vi hade våra pass med. Åka över var som vanligt men på hemvägen gick pendeltåg bara till flygplatsen och så fick man gå av och upp i flygplatsterminalen för att få gå ner till en annan perrong där man gick igenom passkontrollen och G4 vakter scannade av våra pass innan vi fick gå på tåget. På tåget klev sen svenska Polisen på i Hyllie och gick igenom alla passagerares pass. Det tar 15 min extra hem. Jag tyckte dock det gick smidigt.
Väl i Köpenhamn strosade vi i butiker och hamnade i denna trevliga butik.
Yupp känd för främst deras väskor men de säljer även skor , skärp, mm
Ops ;) en liten goodiebag hängde på min arm sedan. Nu ska min Alma pyntas.
Sedan gick vi och åt på mamma rossa. 
Lite cava
Sen lite moules frites för mig och hamburgare för maken. Så mysigt.
Tåget på väg tillbaka. Så smidigt åka mellan Malmö och Köpenhamn man är mitt i båda städerna på ingen tid.
Tillbaka på hotellet. Nu ett varmt bad och fortfarande proppmätt fundera på vad äter vi i kväll? Sen blir det bara att slappa på rummet innan hemfärd. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar