torsdag 21 januari 2016

Fy faaan för Telias organisation och upplägg

Tro det eller ej.... Telia är inkompetenta. I tisdags kom ju convertern upp till fiberbredbandet, man kolla internet funkade på datorn och så drog de. Ingen kollade ju vår IP telefon. Stendöd. Efter ny ilska och skyfflas runt i Telias skitindelningar där ingen har ansvar eller insyn eller möjlighet påverka något så fick jag reda på att Telia kopplat på mitt fax nummer till IP telefonin. Slit och grejandes och så fungerade det. Igår fungerade datorer och telefon till kl. 17( det vet vi, då en från Praktikertjänst försökte nå oss och hon sa att det inte gick ringa till oss) nå så kom vi idag på morgon och allt var stendött som drivs av internet, datorer och telefoni, betalterminaler. Nytt ringandes i deras skitsystem. Ny människa som inget vet men som Nu uppger att mitt gamla modem är för gammalt och då frågar jag varför fick det då gick igår och varför fick jag inget nytt då nytt modem när nytt abonnemang tecknats och mitt gamla var 6 år gammalt. Samma skitsvar som alltid.... "Jag vet inte, det borde du fått" men vi kan uppdatera det gamla om du bara flyttar om lite sladdar.( nej jag är inte it tekniker utan försöker bedriva min verksamhet som dock Telia gör allt för att stoppa)  inget händer och nytt ringandes och självklart ny människa som nu säger att det är fel på den förbannade convertern. De har ingen signal på den " så då får de felanmäla" men Telia kan fn inte boka en tekniker med jour utan jag får ett sms på min privata mobil som jag fått ringa nonstopp till skit Telia i. I sms står det att tekniker kan komma till och med kl 18 på fre em..,,,, vad fan har Telia för företagssyn? Kan jag skita i att betala era räkningar såsom ni skiter i mig dom kund? Nu har Telia jävlats och gjort allt för att sätta krokben för min verksamhet. De är förljugna och inte en enda tar ett helhetsgrepp eller ansvar. Fy vad jag avskyr Telia nu. Trodde de var ett ansvarsfullt och pålitligt företag men icke. Alla 1000 personer jag i 2 veckor nu pratat med är alltid förstående samt trevliga och försöker hjälpa med just det man ringer om, men man får inga direktnummer så när man ringer igen gör nästa person precis bara det man ringer om då. Ingen person är otrevlig eller ohjälpsam bara att hela organisationen är inkompetent och vänsterhanden har ingen uppfattning om vad högerhanden sysslar med. Trist Telia, om man bara kunde komma i kontakt med någon i ledningsfunktion men det får man inte. Som lök på laxen hade städet råkat repa min medicinska röntgengranskningsskärm i morse. En stor reva rakt över skärmen. Absolut inte med flit så klart och deras försäkringsbolag ska kontakta mig, men ibland blir det lite väl mycket om ni förstår. Maken har kämpat parallellt med Telia idag men ändå var han så gullig och överraskade mig med champagne och färska räkor när jag äntligen kom hem vid 20 tiden helt färdig med sådan irritation kvar i mig att jag hade ont både i huvud och hjärta. Maken vet hur han ska få mig avslappnad. Så då så, nu räkor och Champagne och ladda för en ny dag med Telis skit då ännu har ingen tekniker kommit och ingen telefoni har vi. Maken fick med hjälp av en datatekniker igång ett mobilt bredband som han sprang över till lokala Teliabutiken och hämtade på eftermiddagen. Usch, nä släpp det nu. Låt inte Telia företagstelefoni förstöra även kvällen och natten nu. Go'kväll

2 kommentarer:

  1. Hej NågonsFru!

    Det här lät inte roligt alls!
    Jag förstår att du är frustrerad och måste säga att du ändå verkar ha mycket tålamod.
    Jag vill gärna kika på ditt ärende, kan du återkomma med ditt organisationsnummer och abonnemangsnumret för ditt bredband så ska jag se hur det ligger till med din felanmälan.

    Skriv gärna detta i ett privat meddelande till oss på vår Facebook sida:
    facebook.com/Teliaforetag
    Hoppas du får en fin helg!
    /Clara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack Clara :)
      En Ericsson tekniker var hos oss på fm nu å fredagen och just nu har vi både internet och telefoni :) men vi får se på måndag om det står sig :) Har även av lokala Teliabutiken fått ett nytt modem/router anpassat för företag.Dock har jag inte satt in den då det är fredag och att vi just nu har både internet och telefoni, då vågar jag inte en 3:e vecka på raken riskera att vi inte kan arbeta om det strular till sig med nya modemet/router men om allt fungerar så kopplar jag in den nya om ett par veckor. Vill du att jag ändå skicka till er på FB, kan göra det men isåfall tidigaste på måndag då de uppgifterna är på arbetet och tänkte ta en välbehövlig vila från arbetet denna helgen :). Tack för omtanke och trevlig helg

      Radera