söndag 24 januari 2016

Körtelfeber tralleri trallera

Sonen har varit sjuk sedan i fredags. Han har bara blivit sämre och sämre. Nu inte sovit på 2 dygn och inte fått i sig något på 1 dygn där även vi föräldrar varit vakna. Maken åkte upp med sonen i natt till akuten där " bara" en sköterska tittade på sonen och sa att de fick åka till primärjouren som öppnade på söndag fm. Då jag inte vill sitta min lediga tid på sådana vårdinrättningar skickade jag upp sonen och maken dit när de öppnade ensamma( lite far och son tid ;) ). Han fick en grundlig påtitt och labb tog prover. Men ingen smärtlindring eller någon åtgärd. Så när de kom hem såg jag att sonen menade allvar när han sa att jag orkar inte mer. Tro det med värk och feber inte sovit på 2 dygn och inget fått i sig föda på 1 dygn. Dessutom kunde han inte svälja ner sin saliv utan stod och spottade i toaletten och blev stressade och astman blev då jobbig och så kräktes han segt slem.
Nu vart jag den trötta mamman förbannad. Så jag åkte upp med sonen till akuten och nu åkte jag med till skillnad mot i natt. Jag var i kontakt m dr vänner. Så nu hände det något. Nu blir sonen uppvätskad( kebabpizza i flytande form :) ) och man försöker få till bättre smärtlindring för honom.  Man tror det är körtelfeber och han har inte pussats med någon det har mor redan förhört sig om men han vet att en tog hans vattenflaska och drack ur den på sin träning för någon vecka sedan. Kan kanske vara så han fått detta virus. Skönt att han får hjälp nu, han har kämpat och mått så dåligt plutten, imorgon ska de ta nya prover på Öron då hans prover visade negativt men misstanken och symptom för körtelfeber. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar