fredag 15 januari 2016

Årets Bjertorp kurs 2016

Så var vi här igen på Bjertorp slott denna mysiga miljö. Utsikt från mitt lilla rum. Kallt är det med. -18 grader när vi lämnade hemstaden.
Mitt lilla funktionella rum.
Kul slide. Stressed är dessert baklänges, aldrig tänkt på det innan men även sant. Lätt äta mer onyttigt vid stress.
Vi var förmodligen stressade hela gruppen då det i pausen serverades rikligt med gotter var gång.
Trotjänaren Björnen på Bjertorp.
Jag inför kvällen. Nya klänningen köpt på rean. Var perfect till detta.
Vi skulle samlas innan
Maten för mingel och ett glas bubbel. Jag passade på att värma mig framför eldstaden då jag vart tidig. Mysigt. Jag är trött och sliten.
Trotjänare 2 är Anders på slottet som berättar om slottets historia och om grundaren Littorin samt berättar om mat och viner. Idag vart det 4:a rätters med fantastiskt vinval till.
Kollegorna i matsalen. Vi tog bordet längst in där vi brukar sitta om det går och vi lyckades få det bordet även i år.
Älskar fina dukningar, glas och bestick samt stärkta linneaervetter.
Askungen lämnar festen i förtid och i god tid innan 12 slaget. Skulle ju gått på rummet direkt efter maten men hamnade i dans och mingel någon timme.
Jag och kollegan C fick av bandet var sin CD skiva för våra marakas insatser :)
Så äntligen på rummet. Deckaren ligger och väntar. Skönt. Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar