måndag 11 januari 2016

Kris, ris och ros

Vår KF sover så mycket han kan. Han är som matte ogillar kyla och snö mycket.
Lite senare tog han husses plats i soffan och myste med matte innan sängdags. Husse har idag landat i Sydafrika.
Så till Kris...... Och vad som orsakade det. Den lilla vita internet lådan till höger. Jag hade till arbetet beställt att vårt bredband skulle kopplas över till fiberbredband. Problem 1, idag på morgon stängde telia ner vårt bredband.... Utan att informera oss att det skulle ske 2) ingen teletekniker hade varit ute till oss och installerat lådan till höger( som jag själv fick ordna så kollegornas tekniska son kom och kollade vadsom felades) han kunde direkt säga att " grunkan " saknades, så till Ris.....telia säger att det är fastighetsägaren som ska stå för " grunkan" vi har dessutom ingen telefoni så patienter kan inte ringa oss och vi kan inte ringa dem för att.... Vi kommer inte in i datorn. Vi ringer i våra privat mobiler och får tag på fastighetsägaren som säger... Att det är telia som ska stå för det... Så till telia som till sist medger att de missat detta, vi har inte kunnat ha patienter vi har själva fått ringa runt till allr och alla och struligt var det speciellt som vi förlorar intäkter. Telia lovar att koppla på vårt " gamla bredband" under eftermiddagen, när jag gick hem 17.00 hade vi varken telefon eller internet. Så lite Ros.... 1) Felicia på telia som ordnar fram ett mobilt bredband vid 17.00 tiden, trevlig tjej och något händer fast min mobiltelefon laddar ur och dör innan vi pratat klart så fixar hon det 2) tjejen på telia butiken i Skövde som ordnar fram det mobila bredbandet( efter att jag köat 30 min på plats, men nu skiter vi det och fokus på det positiva) som även lämnar ut sitt direkt nummer ifall den routern strular( hur jag nu ska lyckas få igång den.. Men men) så imorgon likadant ingen internet, ingen telefon, full tidbok och så ska jag lyckas peta igång det tillfälliga mobila bredbandet.
Initialt så var telia helt enkelt " skit" ha att göra med. Ovilliga och ointresserade tills man kunde påvisa att de hade fel, men lösning kommer ändå att ta tid" då jag inte är ensam på prio 1 listan"  som de själva sa till mig. Låter inte ok när de gjort fel. Nåja jag har mer Ros :) 3) plogavängen hittade till oss idag med Och ställde om plogblad så att vi slappsnövallen på våra uppfarter 4) när jag kom hem efter denna vidriga dag helt slut så hade sonen skottat vår uppfarter. Skönt få avsluta dagen med bra upplevelser. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar