lördag 23 januari 2016

Shopping denna lördag

Var på shoppingrunda på stan idag. Enligt media årets fattigaste helg. Kanske stämmer då det nästan var folktomt på stan mitt under primetime 12.00-14.00. Träffade väninnan M som satt vid ett fik med sina vänner och jag slog mig ner en stund vid dessa roliga kvinnor. Fick skratta gott en stund med härliga samtalsämnen.
Är ständigt på klänningsjakt känns det som. Nu vill jag hitta något till vårfesten efter bolagsstämman i vår upp i kongliga hufvudstaden. Köpte denna idag på en dambutik. Sobert svart och dressad, klassisk stil som jag gillar.
Sedan köpte jag denna lite grylliga klänningen i samma dambutik. Klänning är ett gytter av vitt, grått, svart och marinblått. Denna tänkte jag mig ha till mitt kalas. Är en kontrollmänniska och vill ha allt klart för då kan jag släppa det sedan. Inför kalas är det nu bara trycka upp inbjudningskort  och skicka ut och beställa dryck på antingen systembolaget eller av en vinagentur. Sen kan jag bara invänta kalasdagen. Skönt att bara släppa det sen. Hatar att ha issues hängandes i luften med frågetecken. Nu ska jag ta mig en slappar lördag med maken. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar