onsdag 20 mars 2013

Ambulans tur och dålig karma

Lediga onsdagen var ingen höjdare denna gång. Allt började väl bra. Maken och jag fixade till oss på morgonen och jag tog en promenad med grannhunden och skottade vår entre uppfart. Sedan ner till banken då jag ska lämna swedbank och gå över till handelsbanken. Jag har varit kund i swedbank i 31 år och aldrig blivit så fint och bra bemött som jag blev av Handelsbanken i Skövde. Jättekul. Efter bankbyte en snabbis till urmakaren och lämnade in lite klockor för kostnadsförslag på åtgärder. Sedan åkte vi upp till Skövde gk för lunch som är så bra där. Sedan körde vi mot sonens skola för utvecklingssamtal. När vi står i en rondell och väntar på att köra in i rondellen blir vi påkörda bakifrån vi kastas ca 2 m framåt och jag känner direkt hur det sliter till i nacken och del av rygg. Vi ringer larmcentralen för att få ut polisen. Maken som kört ringer och säger att jag fick ont i nacke och mår illa. Ja på 1 minut ( krockade brevid brandstation) kom en räddningsinsatsbil, 2 brandbilar,2 ambulanser och en polisbil. Jag sa, - hade ni inte mer räddningsfordon att skicka? Ja så jag fick åka med ambulansen men ville inte till akuten utan vi tog vårdcentralen de vill bara smärtlindra idag så åter imorgon för en undersökning av oss båda. Sedan var det besök akut hos sjukgymnast som tycker att min C2 var lite för rörlig och ihop med mitt illamående ville han att jag skulle röntga mig. Men jag sa att vi avvaktar till imorgon. Sedan har både maken och jag tid till sjukgymnasten på fredag då rörlighetsträning snabbt är viktigt. Jag måste ha dålig karma. Händer lite väl mycket nu. Man vet verkligen inget om morgondagen och knappt något om dagen man är i. Proppat i mig värktabletter och muskelavslappnanden ihop med anti inflammatiriskt och hoppas att det inte blir någon permanent skada av av detta. Blir tyvärr att hoppa kvällens bjudmiddag av ett labb får se hur det blir med vinprovningen imorgon hos munskänkarna. Jag missade utvecklingssamtalet så klart men maken hann dit i tid sedan kom han och hämtade upp mig. Go'kväll vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar