onsdag 6 mars 2013

Tonåring

Ledig onsdag och maken hemma. Sonen blir idag tonåring och tradition är tårta/ kakor till frukost som sonen väcks med och presenter. Här har maken gjort iordning födelsedagsfrukost att inta på sängkanten. Sedan kör maken sonen till skolan och dottern kommer upp och har hög feber. Maken pysslade om mig med en jätteskön massage och sedan tog vi en skön bastu tillsammans. Dottern avstog med sin feber. Men inte lång stund efter vi kommit ifrån bastu och dusch känner jag det också...f-n feber, svullet/irriterat i svalget och huvudvärk. Så jag verkar inte komma undan detta som alla runt mig legat i. Tanken var att vi i kväll ska gå ut och äta för fira sonens födelsedag och sonen har valt O'Learys som han gillar, men inget ställe jag tycker har god mat. Men det är sonens dag så han får bestämma. Den andra bilden är ifrån igår när jag gick hem ifrån arbete vid Hertig Johans torg i Skövde,där brann det ovanför Indiskas butik. Min väninnan Babs arbetar precis brevid branden på samma våningsplan så jag blev orolig att något hänt henne och sms:a henne och fick som tur var svar direkt att allt var bra med henne. Skönt! Läste sedan idag i tidningen att brand var anlagd. Läskigt, hur korkade människor finns det inte? Kan ju skada/ döda många människor. Ha en bra dag vänner utan bacillusker och virus ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar