tisdag 12 mars 2013

Mat

Vi är omgivna av fina vänner i det svåra vi är i just nu. Inne på 3:e dagen utan matlust. Men idag har jag ändå fått i mig mat och det var även gott. Vi stöttas både min make och jag av våra vänner. Tack, och åter tack för att ni finns och bryr er om oss båda. Här är några exempel på vad de så klokt och fint har sagt. Till maken kom det så fint skriver av en vän till oss det stod så här ungefär, " vänner kommer inte bara när det är roligt, vänner kommer också när det är tråkigt" det är ju sant och fin vänskap, ett annat kom med klokhet igår till mig som inte ätit eller drucket något med innebörden sammanfattat så fint och även roligt " gå inte och vänta på att äta tills du blir hungrig, för då har du svultet ihjäl" ett annat klokt citat som kom till mig var " det kroppen fått i sig som den inte tål bör uttryckas. Det gäller både det som kommer ner i magen som det som kommer in i nervsystemet" och mången mången fler har hört av oss till oss båda för att höra hur vi mår och att de finns till för oss. Jag är så glad att ingen är arg på min make för detta och att de finns för honom också och visar även honom deras kärlek och stöd. Vänner ni är jätteviktiga för oss och värdefulla. Det hoppas jag ni vet. Tack alla ni som försöker lindra vår smärta i det svåra vi står i nu. Resorb har annars varit min enda energikälla fram till nu idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar