torsdag 14 mars 2013

Kallt i Ingemansland

Minus 17 grader idag på morgonen när man kom upp. Även om man ibland tycker att världen stannar upp så gör den ju inte det heller. Bilen inlämnad på reconditionering på Ditec, blir bra att få bilen tvättad och fin. Maken och svärfar har städat garaget och organiserat där ute i garaget genom att sätta upp lite mer hyllplan, då hittar svärfar en liten vattenläcka och att en ventil frusit sönder i köldknäpp. Men ibland måste man ha lite tur också även om jag får säga det inte kännts så mycket av den varan på sistone. Men väninnans son har en kamrat som strax är klar rörmokare, så sonen ringde efter kamrat rörmokare som kom hit och stängde av vattnet ut till garaget och skall fixa en ventil och laga det åt oss imorgon. Skönt att något kan gå lätt att lösa. Imorgon skall maken och jag åka ner till vännerna i Gislaved då jag skall klippa och slinga mig. Då jag har långt hår så klipper jag och slingar mig bara en gång per år så då är det ok att åka 15 mil för att fixa håret och samtidigt får man träffa vännerna där. Skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar