fredag 8 mars 2013

Fredagsflunsa

Jag ligger kvar i soffan. Bättrar på mig dock. Dottern insjuknade sent igår kväll så maken fick köra in henne akut då hon hade hög feber och andningssvårigheter. Jag tänkte genast " galna grissjukan" alltså svininfluensan. Prover visade dock att dottern hade fått säsongsinfluensan, vet ej om det var typ A eller B , då ingen sa något om detta till maken och dottern. Jag låg ju hemma sjuk så jag visste ju inget och kunde ju inte fråga något. Men efter att dottern fått 2 påsar dropp och febernedsättande så blev hon lite piggare och ville åka hem, vilket så skedde. Enligt maken var det hektiskt på akuten i natt. Ambulanserna gick skytteltrafik och det var tydligen flera mycket dåliga influensa patienter på akuten blev maken upplyst om. Nåja, allt rättar sig till. Får se hur det nu blir ikväll, vi var hembjudna till vänner men jag har textat dem om att jag har legat sjuk och att dottern har influensan. Vi träffar dem gärna men de får avgöra om de vågar utsätta sig för smittrisken, annars får vi träffas en annan gång, vilket också går bra. En skön helg vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar