söndag 31 mars 2013

Påskdagen och grattis till mig

Hade en jättetrevlig kväll hos våra generösa och underbara vänner i Gislaved. Maten och deras vänner var till stor glädje. Förrätten gick "all in", våfflor med västerbottenost och gräslök och till det färska räkor, löjrom och creme fraiche OCH min favoritchampagne Moet et Chandon så gott, mums bara jag tänker på det blir jag hungrig. Sedan en härlig grilltallrik och en smarrig kladdkaka. Vaknade upp i morses efter en härlig kväll och god nattsömn med maken bredvid. Himmeln sken blå utanför fönstret. Orkar inte berätta men min "födelsedagspresent" kunde jag vara utan. Det var så klart ingen present bara en tråkig upptäckt som inte förbättrade det viktiga tillits arbetet som pågår. Man kan säga lätt att ärlighet varar längst. Lögner är som hundskitarna i snön. I tö kommer det fram och det gör lögner också. Både förr och ibland senare. Upp till en härlig hotellfrukost av vännerna och faktiskt ett paket med :) en underbar ansiktskräm för känslig hy. Sedan tog Gislaveds väninnan och jag en så skön promenad på dryga 50 minuter. Rygg och nacke mår så mycket bättre av det. Väninnan och jag hade även härliga samtal om livet och alla turer runt det. Sedan bilfärd hem och ett litet minikalas hemma hos oss med grillad oxfile som var väldigt mör och fin, maken är duktig i köket det kan man inte säga någott annat om, jag fyller väldigt ojämt och har aldrig varit intresserad av att fira mig men visst blir jag glad över att gratuleras, tack fina vänner. Jag och min inre kompass konfererar. Vi har lagt ut en karta framför oss med lite olika rutter. Vi, min inre kompass och jag är "on speaking terms" det betyder att tankar och känslan är väl sammanhållna, det brukar det alltid vara när jag sätter ut en ny kurs för min egen resa genom livet. Det fyller mig med ett skönt lugn. Min inre kompass felar sällan och jag litar på den. Har alltid varit min stora överlevnads strategi. Men jag samlar ännu in lite mer fakta om reseutbudet innan jag väljer väg. Bilderna visar barnens bord igår och min superduper goda förrätt och dryck samt en bild på min " köttätande" katt som hittat upp till matte i soffan och sover med ett ovanligt begåvat utseende. God kväll vänner.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar