lördag 9 mars 2013

Byte av sjuksoffan

Ja, influensan har ju däckat halva och den kvinnliga grenen i familjen. Igår på förmiddagen kände jag mig något piggare för att efter lunch sedan bara må pyton. Vi skulle ju åkt till vänner igår men var båda överens om att vi tar det en annan gång då den familjen precis tillfrisknat från förkylningar. Men på kvällen ringde en annan vän och undrade om inte vi kunde komma över på lite tacos. Jag sa att dottern är jättesjuk och jag är sjuk. Men de ville vi skulle komma över så vi åkte dit maken, jag och sonen. Dottern var inte att tänka på så dålig som hon är. Men jag ville inte äta taco så maken gjorde en favorit till mig, taboule sallad och grillade en kyckling file som jag tog med dit. Var mums. Sen lade jag mig i en soffa där och vilade och tittade när hans duktiga och söta dotter gjorde jättegoda kladdkakemuffins med grädde och hallon. Vrålgott. Jag höll avstånd till dem så jag hoppas inte jag smittar ner dem. Så kvällen blev trevlig och vilsam och en ny soffvy för mig ;) alltid bra med miljöbyte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar