söndag 10 mars 2013

Fruktansvärd dag

Influensan har knappt släppt sitt grepp. Första dagen jag kom upp ifrån soffa/säng. Då visar det sig att min man bakom ryggen på mig under sin vistelse i Sydafrika gått och fått känslor för en annan kvinna han träffat där under sin tid och som han umgåtts med. Dessutom var han inte säker på om han älskade mig något mer. Önskar att jag skojade om detta, men det gör jag inte. Jag har befunnit mig i chock och har gråtit och skrikt. Min stora dotter tog med lillebror hemifrån så vi skulle kunna få prata. Jag vill bara sända mitt tack alla vänner som idag öppnat sin famn för mig och erbjudit mig stöd och bara funnits. Det betyder så mycket. Tack du kära vän till familjen som även pratade med min älskade make som var mycket ledsen och inte visste varken in eller ut. Det är lätt att bli arg på maken och det är jag också, men jag älskar han och vi har alltid funnits för varandra under våra 15 år , jag vill att vi , min make och jag försöker lösa detta tillsammans. Det är vi skyldiga varandra. Problemet var bara att maken till att börja med inte visste om han ville göra det för oss. Men efter att vi båda gråtit och pratat så vill även maken att vi försöker. Det känns så mycket bättre, att vi båda vill. Jag tror inte denna resa blir lätt, den kanske inte ens lyckas. Men jag älskar han och jag vet konstigt nog att han älskar mig och jag är så glad att vi båda respektera våra år tillsammans och minns att vi både haft bra och dåliga tider ihop och att vi vill ge oss en chans. Jag hoppas också att vi lyckas med detta då jag gärna ser mig som gammal med honom ätandes gratismat på matvarubutiken ;) . Vänner ta inget för självklart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar