torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag och naprapat

Bestämde oss för att vi tar halvdag idag . Eftersom jag hade tid till naprapaten kl. 12.00 och eftersom nacken och rygg är som den är så bokade vi inte in mer patienter än fram till naprapatbesök. Kan inte klaga alls på hur väl bemött jag blivit av vården. Idag vid 8.30 ringde de från röntgen och sjukhuset och sa att de mottagit min remiss från ortopeden och de gav mig en tid efter påskhelgen redan på tisdagen för en MR röntgen toppen. Ortopeden sa att de skicka akutremiss men jag skulle räkna med att det skulle ta 2 veckor. Det blev ju direkt istället. Mitt övriga oflyt verkar hålla i sig. Kände idag att jag reagerade på något, blev flammig i ansiktet och knottrig... Suck!! Bara jag inte reagerat på de smärtstillande tabletterna. Får ta en omgång till och se om det blir värre. Det är som min fina sköterska säger " - Livet är inte bara glass och ballonger" sant så sant sagt, men kanske bara kanske skulle jag må bättre av en glass och en ballong nu ;) , ikväll över till väninnan Babs och sedan fundera på om jag kan köra bil till väninnan i Gislaved. Körde bil idag för första gången efter olyckan. Rörligheten är bättre men att hålla i ratten 10 i 2 gjorde ont i nacken men fungerade om jag höll typ 20i 5 eller något sådant. Så det kan kanske fungera. Bild idag är ifrån när jag gick till naprapaten, torgdag, påskfjädrar, sol och en afrikansk sång grupp med "kongotrummor" som underhöll på torget. Var mysigt. Längtar nu till riktig värme och sol. Glad påsk och kom ihåg högerreglen nu när vi kvastar till blåkulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar