torsdag 21 mars 2013

Patient=eng. Översättn. Patience dvs tålamod

Nacke och rygg var stelare idag dagen efter. Men som egen bara till att gå till arbetet. Som tur är har jag en superduktig sköterska och hjälpsamma kollegor, speciellt som jag först på fm fick åka till våc som remitterade ut mig till sjukhus för en CT röntgen och en ortopedkonsultation. Det var ingen skelettskada skönt nog, sedan fick jag träffa sjukhusets sjukgymnast för tidig träning, bara att ha tålamod nu. Funkade jättebra, väldigt bra och snabbt omhändertagande idag på samtliga vårdinstanser. Nu ikväll kunde jag med värktabletternas stöd gå på vinprovning med maken och en bekant på munskänkarna. Var lite ont och arbetsamt sitta ner men ändå väldigt trevlig information och flera goda viner. Maken vann som förste man i vinlotteriet av kvällens viner men tog inte det vin han gillade mest för nästan 600kr utan tog det vin som hans fru gillade mest, dvs mitt 139kr vin. Kärlek det. Han har varit så god och omtänksam mot mig nu med när jag skadade mig i påkörningsolyckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar