måndag 18 mars 2013

Sommarjour möte

Idag gick jag och väninnan Babs hem ifrån staden i vårliknande kläder. Solen lös utanför fönstret på arbetet så jag tyckte vi kunde gå hem. Ack hur vi ångrade det, var hur kallt som helst och värre ändå. Nordanvind i tunna kläder och inte ens en mössa brr. När vi kom hem efter 40 min promenad så gick vi ut med deras hund och titta vad vi fann, en snödroppe tror jag den lilla blomman hette. Sen kom kollegan med sin söta fru och hämtade mig till ett sommarjourmöte vi har inför semester stängningarna. Verkar som jag får sommarjouren i år igen. Men vi får väl se, hade inte min egen semester helt klar för mig då det hände lite andra saker. Nu när vi åkte hem ifrån mötet så hämtade min fina make oss men det kom snöflingor i luften. Suck, maken och Babs make åkte just iväg och spelade tennis. Själv lägger jag mig under en pläd och värmer mig med ett glas rött. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar