söndag 24 mars 2013

Lite av varje

Skön morgon, vakna till långsamt i sängen och ligga och läsa tidning. Sedan frukost och efter den gick väninnan Babs och jag på promenad i lite sol och en aningens värme. Känns bra för ryggen att promenera faktiskt, det och värktabletter lindrar. Man är lika rörlig som en parkbänk känns det som. Sedan var jag uppe en sväng på arbetet och därefter åkte vi ut till svärföräldrarna på lite söndagsmiddag och så klippte svärmor och blekte slingor på maken. Blev jättebra. Efter det hem till en vän till oss och prata lite och det avslutades med en pizza hemma. I morgon åker maken till Marocko en vecka. Det känns som förut när han skall åka. Glad för hans skull att han får åka ut och spela golf då jag vet hur mycket det betyder för honom och ledsamt att vi inte ses på en vecka denna gången. Men om jag är orolig? Nej, inte mer än vanligt att det skulle hända honom en olycka eller så. Men jag litar på honom som jag alltid gjort och tror på honom. Vi vet båda att vår kärlek till varandra är stor, trots det som hände. Ska man gå vidare måste man förlåta och inte hänga kvar i tankarna på det negativa utan fokusera på det man har och varandra. Om framtiden vet vi inget så lev och njut av nuet. Lätt att säga och inte alltid lätt att göra. För att känna glädje behöver man tyvärr uppleva motsatta känslor också. På bilden en motsträvig make med blekhätta på plats och ingen lust att vara med på bild men han sa ok till denna bild. Se till att skaffa er en bra vecka vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar