lördag 16 februari 2013

Drama och jeans

 Ja igår skulle jag ju åkt ner till Gislaved och övernattat hos väninnan och hennes familj. Jag kom iväg till Gislaved lite sent omsider och inte riktigt som planerat och över natt. Precis när jag skulle åka, jag stod med bagen i handen och vid ytterdörren, då vår katt krafsar på altandörren i köket. Jag går in i huset och släpper ut katten som drar iväg in i häcken och jag ser något litet sitta i häcken, jag öppnar dörren och skriker på katten och hoppas att att det som sitter i häcken skall hinna iväg. Men icke, vår katt var som en målsökande robot och kom ut ur häcken med vad jag först trodde var en råtta då den var större än en mus. Katten springer mot altan dörren med föremålet som jag strax ser är en harungen. Skriker förtvivlat på sonen som kommer till undsättning med ett kvastskaft, ...men när han öppnar altandörren då springer katten in med harungen i munnen in i vårt hus. Jo,vad gör den blida modern tror ni? Ja det ska jag tala om för er, jag springer in i vårt sovrum och stänger dörren och där står jag och skriker " Hjälp gör något någon"..mm bra va`?

 Den snart 13- åriga sonen är så duktig han får ensamt loss kaninungen och ut med katten, jag står fortfarande i sovrummet och skriker. Sonen säger att kaninen lever men efter en kort stund ropar han" mamma-den dog, jag tror den skrämdes ihjäl", ja då så är den död då vågar sig mamma ut. Men då blir min duktiga son så ledsen för det är en liten harpalt och så mjuk och söt. Sonen vill åka till veterinären "ifall den bara svimmat av" men jag ser ju att stackaren är stendöd. Stor sorg och förstämning. En låda med lite mjukt toapapper får bli sista vilan. Sonen gråter och klappar den lilla/lille. Jag tvingas lova att den får ligga så en timme ifall den kvicknar till. Det gör den ju inte. Får ringa väninnan och säga att planerna är ändrade, jag åker ner och hälsar på snabbt och får lite kaffe och så åka över till Divanti som är en mycket trevlig klädbutik i Gislaved. Jag har ringt dit innan så  jag vet att de har jeansbyxan "Please" i denim med 3 knappar. Så jag ringer väninnan här i staden och säger att hon får stämpla ut för vi ska ToR Skövde-Gislaved och hälsa på väninnan i Gislaved och köpa jeans lite snabbt, då sonen inte ville jag skulle bli borta över natt för han var så ledsen över haren.
Så det gör vi väninnan Babs och jag kör ner till väninnan i Gislaved och köper byxorna och hem då hennes son i sin tur väntar på sin mamma för att de skulle enligt planen äta ihop. Sonen är vuxen men så var deras plan innan jag ingrep i den. PÅ väg ner till Gislaved ringer min sonen och berättar att han haft begravning av haren. Han tog papperslådan och lade den i  en av min plastbackar och grävde ner detta i en snöhög bakom garaget och lade vedklampar ovanpå och gjorde ett träkors samt tog en bukett av mina alla hjärtans dag blommor...Jag sa till sonen att du förstår väl att snön kommer och smälta och då kan den inte ligga så på gräsmattan. Det förstod sonen men då skulle han gräva ner den. Detta får hans pappa ombesörja direkt när han kommer hem om 2 veckor. Usch äckligt tycker jag. Ja, så idag gick jag och babs på vår stad och tittade in på en butik som heter Hennings och vad ser jag då direkt, ja där ligger det please jeans i min storlek xxs. Åkte långt för byxorna igår men jag fick ju ändå träffa väninnan där nere snabbt om ej över natt som planerat. Får sova över nästa gång istället. Strax åka hem till en annan kamrat och fika och sedan i kväll dags för lite melodifestival. Go´kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar