söndag 3 februari 2013

Söndagen i bilder och lite lagsport

 Hade en lång och skön sovmorgon, låg och tänkte på om jag skulle texta väninnan och grannen om vi skulle ta en promenad ihop, ja då pep det till i min telefon och då var "Babs" inne på samma sak. Så vi tog hunden och gick i 1.40 h. Här har vi kommet ner till ankdammen i centrum och vi mötte folk med kikare strax innan i parken. Jag bestämde mig då för att fråga om det var någon sällsynt fågel där för hela förra veckan har jag sett folk med kikare stå och stirra på i träden där. Mycket riktigt med reservation att jag skriver fel, men jag tror fågeln hette Kungsgjuse? Ja kan vara fel men de visade bild på den och det var en färggrann fågel som såg exotisk ut. Ja så vet jag nu varför det är människor med kikare och kameror där.
 Babs  och Bente under vår promenad. Alltid så lätt och roligt med "Babs", ja hon heter inte så utan mer artistnamnet som andra duon i "Babbcillas".
 Ja, när jag kommer hem vid 13.00 tiden så tittar jag till sonen. Jo han är vaken men ligger och slöar fortfarande i sängen med paddan och den köttätande katten :).
 Sedan strax efter kl 13. 00 kom min svägerska och broder. De skulle kika på ny bil och lämnade sina skatter hos förvaring hos faster under tiden. Storebror gick direkt in till min son och spelade psp och lillasyster och jag myste. Sedan när föräldrarna kom åter så åt vi lite rester ifrån gårdagen och fikade. Blev det någon bil? Ja , det tror jag det blir, för det lät så när de pratade även om de inte handla något idag.
Detta är för dig söta sköterska....du som älskar känna på konstgräs av alla konstiga böjelser man kan ha :). Sonen har börjat träna fotboll med Ullvåkers IF, verkar vara en fantastisk förening och en otroligt fin hall de har byggt upp...men denna mamma avskyr fotboll och lagsport överhuvudtaget. Lugn och fin allihopa. Jag låter sonen träna men jag måste ju inte tycka det är roligt eller hur? Jag kommer köra honom till träning och matcher men kommer inte tycka det är kul. Det kan ju inte vara tvång på det? Det jag har emot lagsport är detta tvångsmässiga beteende att man måste även som föräldrar vara ett lag. Man ska hänga ihop på tävlingar man ska stå i kiosker , man ska sälja gud vet vad för saker till laget och förenings ändamål. JA jag vet att man tycker att man håller nere kostnaden för att kunna träna, faaast jag undrar om man verkligen gör det. Hur många föräldrar får inte köpa dessa produkter? Lägg det på kostnaden direkt så betalar jag så istället. Detta sker aldrig i en individuell sport. Jag höll på med hästar i massa år, aldrig att vi krängde grejor, sonen spelar golf, inget jäkla föräldrarkioskliv där inte, sonen spelar pinigs, samma sak krävs ingen utökad föräldrarinsats eller smygavgifter. Man betalar vad det kostar och man får det man betalt för. Det är den grejen jag har emot, fotboll,handboll, hockey och liknande sporter. Sedan är det den andra saken jag har emot lagsport. Föräldraexperterna och skitsnackarna. Idag var första gången jag satt med i hallen under fotbolls träningen. Jag satt bredvid 2 föräldraexperter som konstant kommenterade barnens prestationer under träningen. Blir så trött på det med. Låt de hållas, barnen alltså. Den som har talang,fallenhet, drivet och en smula tur kommer ändå blir bäst på sitt utövande utan att herr och fru expert sitter och lägger omdömen om barns prestationer. Detta händer inte på individuella sporter är min erfarenhet. Så tycker jag, jag säger inte att det är rätt det jag tycker men så tycker jag. Jag respekterar och förstår att andra tycker detta är totalt annorlunda än min upplevelse då så många lever lagliv med sina barn. Men jag kommer aldrig låta mina känslor stå i vägen för vad mitt barn vill göra. Vill han spela i lag, helt ok för mig. Men räkna aldrig med att denna mamman kommer att stå i kiosken eller sälja saker för min sons träningspott. Då betalar jag hellre vad det kostar. Jag är ensamstående så mycket och skall orka med hus och barn och min egen verksamhet. Det går först. Vänner har jag tack och lov många och äkta sådana så jag behöver inte skaffa mig nya genom sonens utövandes. Skulle jag dock träffa någon under dessa omständigheter, ja då är det personen jag kommer att gilla, inte det att sporten förenar. Nu läxor och sängdags. Önskar er alla en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar