söndag 17 februari 2013

Förbannade posten och Ica maxi Skövde

 Detta söta mms fick jag av maken igår kväll när vi på varsitt håll intog kvällsmat. Han ensam på något hak i Sydafrika och jag hemma med goda vännerna. För oss blev det pizzaslice och ett glas rött. Mer roligt än så tillåter inte shape up  appen när man ligger på 1270kalorier om dagen :) Tyckte maken var så gullig som skickade ett kärlekshjärta till lilla frugan här hemma i snörusket.
Denna vecka bjuder i form av roligheter på träff med mina superroliga gamla arbetskamrater, samma tjejer jag var på strålskyddskurs med. Vi ska ha afterwork på torsdag och sedan på fredag har vi afterwork  där jag är verksam nu och efter den fredags AW så skall jag hänga med min roliga kollegor rakt över på Johan Glans stand up föreställning. Kul det ser jag fram emot mycket.

Idag har mer arbetat upp ett blodtryck som var farligt nära en stroke eller hjärtinfarkt. Då maken reser mycket i sin tjänst så har vi ordnat med att jag har en fullmakt ifrån posten där jag hämtar ut alla paket som kommer till honom i hans arbete. Så under veckan har det kommit 2 stycken avier som jag åkte upp till Ica Maxi i Skövde postombud för paketutlämning. Står i kö och kommer fram med avierna, nej se då hittar dom inte min fullmakt i datasystem så jag nekas att hämta ut paket, jag blir irriterad då inget ska gå smidigt med ica maxi och posthanteringen ( inte första gången) ber dem då förlänga datum på paket innan de skickas iväg så kan maken själv hämta ut dem den 5:e marsn är han är hemma igen. Nej se det fick dem inte göra det är tjänstefel.... OK mycket förbannad åker jag och väninnan Babs hem och hämtar min fullmakt ifrån posten själv, upp dit igen och stå i kö, kommer fram, visar fullmakt de ringer postens support som inte kan hitta min fullmakt i deras system heller!!! fast jag har papper på det i min hand, men jag nekas och uppmanas ta kontakt med posten i morgon måndag. Som självklart inte ligger i centrum och har öppettider endast timvis under dagen då man arbetar. jag har skrivet ett mycket argt brev till postens fullmaktsavdelning som bränner i e-boxen när de loggar in i morgon. Så dåligt att det kan gå till så här inom ett så stort staligt verk. SÅ både Ica Maxi och Posten.... ni stinker i kundorienterad problemlösning, Go´kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar