måndag 11 februari 2013

Segare kan ingen vara än

Tur det är måndag så man får vila upp sig lite :) After Work som var väldigt rolig i fredags och snöskottning på det i dagarna 2, idag första dagen sedan maken åkte som jag inte behövt skotta. Känns i ryggen kan jag lova. Här är jag pigg och glad på hotellet i Doha, inte som en bild  nu skulle sett u( morgonrock och trött). Kollegan på samma ställe där vi har våra praktiker har med sin fru och son bokat en resa till Dubai i April, härligt. Det unnar jag dem verkligen och jag skulle själv velat åka dit. Men kanske tar Spanien eller Sydafrika där någon gång. Om det ges tillfälle och möjlighet. Har ju aldrig varit i SA kanske dags att åka dit och se om det är så fint och vackert som många gör gällande.
Saknar maken även om man är van vid att han är iväg. Fortfarande 3 veckor innan han är hemma och pysslar om oss och lagar mat ( och killar min fot som jag älskar framför tvn) Längtar efter dig gubben om du läser detta :). Här är Ferraripark i Abu Dhabi, ett Liseberg fast under tak med aircondition som skydd mot värmen. Har man gjort det en gång sedan är man nöjd. I alla fall jag.
Regn kommer även i mellanöstern om inte så ofta, de säger att de har ca 5 regndagar per år. Denna vecka blir lugn. Sonen har sportlov och på fredag åker sonen och jag enligt planerna ner till Gislaved och våra vänner där. Blir kul att träffas igen. Hoppas att det inte blir mer snö bara. För då packar jag ihop. Skön kväll på er av det som är kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar