måndag 4 februari 2013

Nedskvätt av polisen den skurken!

Ja, då är veckan igång. Fick återbud på sista patienten och ska man ha återbud så är det att föredra på sista patienten så man kan komma hem lite tidigare. Det kom snö idag igen. Inte alls onormalt för årstiden men väldigt trist. Blir att drömma sig bort i bildarkivet igen. Fin bild på maken. Laddade ner den via hans facebook sida. Här är för 2 dagar sedan i Dubai. Han har tränat på sin golf men det regnar för en gångs skull i Dubai så han och en kamrat som bor där nere tar cross motorcyklarna för en 3 timmar lång tur i öknen. Det är maken vi ser ryggen på. Jätteglad att han fick tillfälle till detta då han älskar allt med motorer och köra fort. Nu är maken i Sydafrika, landade igår och tävlingarna kör igång på torsdag.
 Här är i Asien någonstans, maken har fotat från sitt rum och det är extremt med båttrafik. På tal om trafik. Idag när jag cyklade hem i snöglopp på eftermiddagen kom det i motsatta körbanan en polisbuss i utryckning, han kör så fort i snön att det står som en vattenkaskad över på mig på andra sidan körbanans cykelväg. Tack för det herr konstapel jag blev jätteblöt och skitig. Trodde kanske att polisen hade lite bättre omdöme men är det utryckning så är det, kanske något man själv kan hävda om man skvätter ner någon stackare någon gång?
 Här kommer både mor och dotter glidandes i en hotell trappa på väg till BBQ på beachen i Abu Dhabi. Så härligt att man fått uppleva det när man nu sitter hemma i ett grådaskigt Sverige. Då är det fint att minnas roliga stunder och härliga miljöer.
Utsikt från en väns våning i Dubai i en skyskrapa. Vi är väl på ca 30:e våningen, men istället för snöstorm så har man där sandstorm och det är inte så mysigt det heller. Sanden blåser in ifrån öknen och kommer in överallt. Det bildas drivor på vägbanor och inne i husentréer. Det är därför huvudbonaden på dishdash finns. Under sandstorm fäller man ner huvudbonaden och det blir tygsjok som skyddar mot sandkornen som letar sig in överallt. Du tuggar sand och ögonen är alldeles såriga  innanför ögonlocket av sandkorn som fastnar och är som sylar mot ögonen. Har upplevt sandstorm ett par tre gånger där nere. Tar jag då sandstorm eller snöstorm? Sandstorm 10 gånger av 10 tar jag såklart. Veckan som följer blir på onsdag mat på hotell scandic från en firma som bjuder om vi tittar och köper av deras produkter samt torsdag v.8 då träffar jag mina f.d kollegor ( dem som jag var på slottet med för ett tag sedan) vi ska träffas på Kryddan en mysig liten kvarterskrog/restaurang, ska bli skönt att bara tokskratta ihop med dem och kul att kontakten består. På fredag ska jag träffa en annan kär vän och hon arbetar som psykolog och vi ska gå på lite After Work på staden och surra. Man skrattar alltid så gott i hennes sällskap. Underbar och fantastisk människa. Det är det jag säger, om och om igen. Jag förstår inte vad jag har gjort för att ha begåvats med så fina och fantastiska människor runt mig. De förgyller min vardag och mina festtillfällen. Utan riktiga vänner så vore livet inte lika trevligt. Så jag är glad över er mina vänner, varenda en av dem. Puss på er om ni skulle råka läsa detta och det vet jag att några av er gör. Så allihopa en god afton på er och jag skall nu försöka laga till något ätbart eller så likt något ätbart som möjligt i allafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar