lördag 2 februari 2013

Lördag och blandad kompott

Här en bild ifrån igår kväll då jag var hos vår gode vän som flyttat in i nytt hus. Här håller hans dotter på och skär sallad och vänner till honom ( som köpt hans gamla hus också) hjälper till med att packa upp och laga mat. Jag står bara och ser " vacker ut" för i kök är jag tämligen värdelös.
Ja vart bär det av? Här är det makens tåspetsar som är synliga efter ett fotomisstag. Men jag gillar sådana bilder. De säger något till mig. Maken har nog inte tänkt ta något kort alls här men så klickar det på något vis och så finns bilden. Bilden är tagen på Dubai Public Beach och det vet jag i sammanhanget bilden plockades ut.
Fräckt hotellrum i Kina. Här kan man ligga i badkaret och ändå ha kontakt med övriga i rummet, ingen privacy här inte. Maken tog bilden för några år sedan.
Här är mina privata kollegor i stan för 2 år sedan, vi blev bjudna att laga mat tillsammans med god dryck till. Väldigt trevligt tilltag och alla gick in med hull och hår i sina uppgifter. Jag hamnade i förättsgänget, men tog initiativet att vi skulle få dricka vin under matlagningen. Så jag drack vin och tittade på hur duktiga övriga kollegor var i köket och tjatade med dem så klart. Var och en gör det man är bra på, eller hur?
Här är vi i Munchen för 2 år sedan och en spelar middag. Har har vi ett skandinaviskt bord. En underbar kväll och afton. Ikväll har jag lyckats vara i köket och chockera alla. Har lagat mat till våra vänner och grannar samt vår vän som precis flyttat i bilden först och hans vänner som köpte hans förra hus. Jag har kanske 2-3 rätter jag kan laga så när maken inte kan backa upp mig så får jag köra favorit i repris, jag gör en hamburgare som tydligen uppskattas ( eller så ljuger vännerna bra för att uppmuntra mig då alla verkligen vet hur lite jag vistas i ett kök). Nu blev det sent igen trots jag lovade bättring. Men jag försöker få till något inlägg lite tidigare imorgon än 23.57 som jag lyckats med nu 2 kvällar i rad. Vänner njut av det som är kvar av kvällen och natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar