torsdag 14 februari 2013

Valentine´s day

 Vilken dag hörni ni ni, min söta sköterska och jag fick varsin sådan här blomsterbukett av en av våra underbara patienter, så oväntat och så glad man blev. Patienten hade dessutom gjort sig besväret att knacka på hos blomsterbutiken innan öppningsdags för att få tag på de fina buketterna innan han hade tid hos oss, fantastiskt man blir tårögd vilka fina människor det finns.
Men det tog inte lång stund efter blombuketten så kom nästa patient kanhända att det är min fina väninna Babs men hon hade iallafall inte behövt ha med dessa fina presenterna och det vara samma här, min sköterska och jag fick likadant. Puss och tack vännen säger jag bara och dessutom så skall jag in på Valentine middag hos väninnan och hennes make och det är han som får laga maten. Hur har jag lyckats fått förmånen att omge mig med så fina människor? Det är stort. Sedan väntar jag nu på ett blomsterbud då det nyss ringde på telefonen att blomsterhallen ska köra ut blommor till mig, nyfiken så att jag kan svimma nästan, ifrån vem? Skulle kunna vara maken men samtidigt så är han i Sydafrika och tävlingsspelet kör ju igång idag. Ja bara vänta en stund till så vet jag ifrån vem. Nu vet jag ifrån vem, blomsterbudet kom under tiden jag skrev, det var ifrån älskade maken och stora kraftiga röda rosor 7 stycken i antal som tydligen betyder "jag älskar dig",googlade upp det nyss.( Det konstiga var att de levererades av en kille som jag i min ungdom hade en date med och inte sett på typ 20-25 år efter det, kändes lite skumt mötas så igen)

Jag sänder en alla hjärtans tanke till alla jag håller kärt och som är viktiga för mitt välmående.

Vänner- vad vore livet utan er berikande närvaro? Hur kul vi har ihop och hur vi genom åren fått förmånen att uppleva olika saker och händelser. Jag är så glad att ni finns för mig och tacksam över detta. Er vänskap är ovärderlig, jag vill att ni vet det. Puss

Dottern- min lilla höna som nu blivit stor höna. Så lik sin mamma fast man inte vill höra det ordet :) fast självklart en alldeles egen individ med en så stor potential. En glamour tjeja med hjärtat på rättat stället, mamma älskar dig och är så stolt över dig. Puss

Sonen- lille skrutt som i år blir stor tonåring och dessutom växt om sin mor. Nu är mamma minst i familjen. Du fina son som älskar vår katt och alla djur så, det har du efter mamma. Nu får man inte pussa på sonen hur som helst. Inte när kompisar är nära och man får nästan böna om en liten puss, älskar dig med så klart goding. Puss

Arbetskamrater- Ni är så fina och roliga och är så glad att jag började uppe hos er för 2 år sedan. Många härliga skratt, lite ilska har det ju också funnits utrymme för men det är våra skratt och roliga stunder och hjälpsamhet jag är så glad över. Ni är viktiga och jag hoppas att ni vet det. Puss

Maken- Min andra hälft, min andra pusselbit, min soulmate. Du som fyller i mina meningar och du som läser min tankar och känslor. 15 år nu snart tillsammans och jag vill bli gammal med dig. Vill aldrig byta ut dig :)
Vi har växt ihop som ett väl inflätat rotsystem. Vi vet varandras behov och vi respekterar varandra så djupt och själsligt. Vi har upplevt mycket både glädje och stora sorger, vi har fått barn, vi har förlorat barn. Vi har haft medgång och motgångar,vi har haft sjukdom och hälsa. Vi har haft allt som livet erbjuder. Vi har varit ledsna och vi har varit glada, men vi har alltid löst allt. Receptet? Kärlek och respekt samt stora portioner tålamod. Samt att vi har kunnat pratat om allt. I medvind och motvind har vi funnits till för varandra och alltid haft den andras bästa för våra ögon samtidigt som vi har en 100% tillit. Samt att vi är fortfarande nyfikna på varandra, det pirrar fortfarande när min make kommer hem och jag ser honom. Det pirrar när jag ser honom komma gåendes på stan, på golfbanan. När han killar min fot i tvsoffan kväll efter kväll när han är hemma. Ja, det måste vara kärlek. Det har inte alltid varit lätt men det har alltid varit kärlek. Tack älskling för att du finns där för mig och oss alltid. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar