måndag 18 februari 2013

Lösning på post problem och en massa snö igen..

 Ja, ännu en dag med bara en massa skitsnö till ingen nytta dessutom tung som f-n. Ringde det statliga nedmonterade verket Posten idag angående min fullmakt hos dem som de ej godkände på utlämningstället igår då den fullmakten inte fanns registrerad hos verket posten ( och då har posten själva ställt ut fullmakten) igår var det ilska och förbannelse och idag var det inte mindre av det. Stod 30 minuter i telefon kö för att kopplas till någon som inte var rätt person för ärendet ( känns detta igen...) när denna någon skall koppla mig till rätt person ja då kopplas man bort, har ju patienter under tiden så ilskan är stor och blodtrycket farligt högt förmodligen och tur är, att mig pissar man inte på så jag står i nya 30 minuters kö och bara direkt när jag kommer fram så hör nog personen på andra sidan att denna person lyssnar jag på, hon kopplar mig inte vidare utan tar hand om ärendet. Jag informerar vad som hänt och faxar över min fullmakt till dem som inte stod att finna hos dem själva, jag förklarar MYCKET tydligt att idag löser hon det åt oss annars så kommunicerar vi via pressen ( och det ville hon inte sa hon) maken har parallellt med mina kontakter ringt fullmaktsenheten ifrån Sydafrika och då bara blivit bemött med att fullmakt finns inte registrerad hos oss ni får lämna in en ny när du åter är i Sverige och maken skulle själv få ringa runt till de 2 leverantörerna av paket och be de begär av posten att försändelserna skulle få ligga kvar längre då posten skickar tillbaka dem åter avsändare om några dagar för de inte är uthämtade ( moment 22).

Men nu efter att min kontakt fick arbeta med min uppfaxade fullmakt så ringer de och säger att fullmakten har nu lagts "rätt" i deras datasystem och de hade ingen aaaaaning om hur ett statligt verk kan göra så fel. Men äntligen upp och hämtade ut de 2 paketen. Maken ligger nu hyggligt back på gottgöra kontot :)
 Maken kontrar min snöiga bild ovan som jag mms:ar till honom med denna, BBQ ute i Sydafrika tillsammans med sina vänner där, vad väljer man tro? Snö-Sol, Snö-sol, snö-posten kontakt..
Jo, väninnan Babs och jag kontrar med ett strålande "sol" motiv från ett snöigt Sverige. Ja solen är ju en lampa i bakgrunden men den får duga som solsubstitut, som vi frestar maken och hans vänner i Sydafrika. vad är väl en bal på slottet om inte alldeles fantastisk och underbar ;) Kvällsmat hos Babs och hennes familj strax. Go´kväll vänner i etern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar