tisdag 19 februari 2013

Omvårdnad

 Fyndade igår på LaRami i staden, köpte denna tröja som jag tittat på till 70% rabatt. Amercian Vintage tröjan kostade från början 1300kr men med rean blev det 389kr. Det var jag nöjd med. Blir fin till sommaren om den nu kommer någon gång :). Måste bara igen tala om hur fantastisk jag tycker min make är, han är borta mycket och ibland är det tufft själv hemma. Jag överlever tack vare våra underbara vänner vi har men även att min älskade make är så förstående. I morse när jag kom ut för att ta mig till arbetet, ja då hade snösvängen kört under nattten och vi ligger på innerspår där de drar upp snövallen med tungt packad blötsnö som nu hade hunnit frysa till. Fick börja morgonen med att hacka, bända isär stora snöblock i isform vägandes ton. Kände bara att nu orkar jag inte mer av den här skiten. Så jag textar till maken i Sydafrika och beklagar mig duktigt och tycker synd om mig, vilket maken så fint tar och tröstar mig. Sedan skriver han på Facebook ett så fint hyllningstal att inte ett öga är torrt. Tack älskling för att just du finns. Men dagen är inte slut ännu för när jag kommer hem har dottern städat av köket så det är skinande rent, hon har bakat muffins samt lagat mat till henne och sonen så de har ätit samt sonen har gjort alla läxor klara. Så skönt, behövde en sådan dag.

Sedan fick mamma en semla som jag smaskade i mig när jag kom hem, mums men Shape up fick lite skrämselhicka då det slukade 330 kalorier :) Strax köra sonen till sin pingisträning och handla utflyktsmatsäck till sonen som skall åka utförsåkning imorgon på friluftsdagen. Sedan fick jag ett sms ifrån Babs min söta vän att jag inte fick glömma hämta ut skidorna som var bokat till idag, hon visste att jag kan glömma. Skönt med omvårdnad ifrån kära runt omkring en, man måste tillåta sig att ta emot sådant. Ensam är inte alltid stark.
Ja, kattbetten bättrar på sig, har tejpat för att minska ärr bildningen och risken för att få en Zebra bränna om sommaren kommer någon gång. Min kära Uppsala syster har skickat ner en fin ärrtejp som de rekommenderar till sina bröstcancer opererade patienter för att få finare ärr. Men den är till all plastik. Vi hoppas den funkar. Ledig dag imorgon onsdag och på torsdag  sedan är det After Work med mina f.d kvinnliga kollegor, är säker på att det blir varning för höga skratt. Sedan på fredag After Work med mina nuvarande kollegor och sedan skall jag gå med dem vi umgås med rakt över mig på stand up med Johan Glans. Längtar efter detta som lite avlösning i den trista snöskottningen jag befinner mig i. Skön kväll på er i cybervärlden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar