onsdag 6 februari 2013

SNÖ!!! Arghh och en spelarfrulista

 Suck, efter att tittat på Mentalist till midnatt så slängde jag ett "getöga" ut mellan lamellerna när jag stängde av TV:n, Kvack som Kalle Anka säkert skulle ha sagt när man såg att det snöade!
 Dubbelkvack när man kommer ut på morgonen och skall skotta igen. Det är märkligt, maken var hemma i 4-5 veckor nu sist, kom det någon snö då? Nej, det gjorde det inte. Men så fort herren i huset lämnar en .... ja då kommer snöskiten och plogvallen som en räkning på posten. Blötsnö med, urk bara att gilla lala läget och börja skotta. Varit ute med grannhunden. Halt var bara förnamnet då det töat och regnat och i natt frusit på och så snön ovanpå det. Förrädiskt, men om man ska se ljuset i mörkret ( fyndigt va?; ) så är det att det faktiskt har ljusnat betydligt. Solen är uppe längre och ljuset är starkare och det är bra, någon gång måste Kung Bore ge upp och släppa greppet och välkomna fröken Vår och vi närmar oss den tidpunkten.
 Hmm, sonen tar in cykeln i hallen för att det ska vara lättare för honom när han cyklar till skolan när det går. För står den i garaget så blir det ett moment till och då "hoppar" man hellre cyklingen och tar bussen. Att röra sig är att föredra så cykeln har kommit in som en liten "piffig" färgklick hos oss nu, så när väderläge ges är det bara att ta ut ekipaget. Haha, vi tänker knappt på att det står en cykel där nu. 
 Mmm längtar efter denna synen, när Broddway är ute och sopar upp gruset efter vintern, ja då är det officiellt vår och varmare tider väntas :) Ni vet, avskyr vintern och precis allt med den.  Ja idag ska jag fast jag är ledig, upp på arbetet en sväng vid lunch och ha en patient som bara kunde idag och sedan i kväll är det träff inom min bransch med produkter för vår verksamhet så jag och en kollega till mig, vi skall dit och titta och äta lite då det samtidigt bjuds på mat och dryck.
Det här gillar jag, värme och sitta och steka sig. Då mår jag väldigt gott. Här sitter jag i slutet av september ifjol. Det är Dutch Open i Holland ute på ranchen medan maken tränar frenetiskt då han missade cuten. Det är annars en av mina favorit tävlingar. Vissa tävlingar har aldrig varit intressanta eller möjliga för mig medan vissa är det. De  intressanta tävlingarna försöker jag alltid ta mig till om det är möjligt. Vad är en bra tävling för en spelarfru då? Ja, det fick mig att fundera lite men några saker allmänt och sedan måste inte alla kriterier vara uppfyllt samtidigt för att det ska vara bra utan att några av dem är med, men sedan finns det tävlingar där samtliga kriterier är uppfyllda och de tävlingarna är top of the line ( som mellanöstern svängen) sedan finns det tävlingar som inte alls är i närheten av min lista för en bra spelarfrutävling, men jag tror flera spelarfruar skulle säga samma saker ungefär om någon frågar dem om vad som är en bra tävling för spelarfruar, det skiljer mycket på vad som är en bra tävling för spelarna, de har helt andra preferenser och inte många punkter på min lista skulle vara med om en spelare får samma fråga. Mer än möjligen, bra lounge och courtesy.
Bra spelarfrutävlingar för mig personligen bör innehålla något av detta:
1) Bra boende
2) Bra Players Lounge med mat, dryck och tillgänglighet
3) Trevliga spelarfrus aktiviteter
4) Creche, dvs dagis/fritids till barnen
5) Gärna flera av de spelarfruar man umgås med lite
6) Bra courtesy verksamhet, dvs lätt få bil och bli körd dit man behöver åka
7) Sol
8)Vackra miljöer
9) Bra shopping
10) Lätt/ bra att resa till tävling.
11) Lägger även in som ibland sker, bra spelarmiddagar där även familjen får vara med
12) Goodiebags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar