måndag 25 februari 2013

Sol ute, sol inne, sol i mitt hjärta :)

 Härligt, solen har återvänt till staden. Så har ljust var det när jag gick hem vid 17 tiden idag.
 Åh blir så glad av sol, är ju kanske 1-2 minusgrader men ändå behagligt att gå i.
 Närmar mig hemmet, gångbanor börjar bli rena, hur har man inte längtat efter detta och ännu mer sol och värme förstås :)
 Ingen snö alls på gången upp mer än en liten liten snöprick längst fram vid avsatsen.
 Nu blir det sol inne också, för när jag kom hem så säger dottern och sonen att en patient varit här med presenter till mig och även min sköterska och lämnat här. Är inte sant? Hur kommer det sig att människor är så gulliga, men glad blir man för uppskattning och det blir vi ju alla, men det räcker många gånger att man uttrycker det i ord även om detta smaskiga vin uppskattas. Sedan hade tror jag patienten gjort kakfat och sockerask men det vet jag inte, men gulligt är det.
Ett smakrikt vin som passar för smakrikt kött och eller starka ostar. Mums. Dessutom är det nedräkning på dagarna nu tills min underbart älskade och fina man är hemma igen. Det pirrar så mysigt när man vet att han är på hemgång, lite som att vara nyförälskad fast det är 15 år nu. Han är solen i mitt hjärta :). På måndag om exakt en vecka när jag kommer hem ifrån arbetet är maken här och både jag och barnen längtar efter han. Det har varit evighetslånga fem veckor denna gången. Sedan får vi se om han är hemma en vecka eller tre veckor. Klart jag vill ha honom hemma tre veckor men är han hemma bara en vecka så har han spelat bra golf och det betyder också mycket för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar