lördag 23 februari 2013

Säg det med bilder

 Morgonhälsnings bild till maken i Sydafrika innan jag åkte iväg till min gamla arbetskamrater i Karlsborg,då är det lätt att vara glad tidigt på morgonen. American Vintage tröjan och Lottusse scarves, spansk märke jag på tävling i Spanien fått i en goodiebag. Fint och exclusivt märke där med en hel del snyggt både kläder och skor.

Igår efter jag skrivit på bloggen och innan After Worken så åkte jag på affären här i stan, när jag lämnar affären stannar jag för ett övergångställe i en 4 vägskorsning då det står en gammal dam och försöker gå över gatan, bilar i motsatta färdriktningen står också still, den gamla damen går då försiktigt över den hala gatan och ramlar omkull. Jag springer ut direkt och försöker hjälpa den tunna damen upp ifrån gatan mitt i korsningen, eftersom damen är gammal och spröd har hon inte så mycket muskelstyrka att själv hjälpa till att ta sig upp så jag fick ta i för kung och fosterland, nu till det märkliga förutom att jag fick ont i ryggen efteråt då men ni ska inte tro att någon annan ur bilarna kom ut och hjälpte till de satt bara kvar och tittade hur jag slet med att få upp henne och dessutom så passerar det gående bredvid som inte ens stannar till och frågar om jag behöver hjälp. HUR är folk funtade? Detta var en gammal dam säkert närmare 90 år än 80 år. Ingen gör något mer än jag, jag blir förtvivlad och mörkrädd när samhället ser ut så här, vill de att deras mamma,pappa, mormor,farmor skulle ligga i en trafikerad korsning och ingen hjälper till fast det finns många runt? Skrämmande, jag hjälpte även damen över till den sida hon försökte ta sig till när hon ramlade och övergångstället var snorhalt. Den lilla damen var chockad och ledsen, stackars henne.
 Ja, då är det dags för afterwork nr 2 denna veckan. Pleasejeans, Sand Pink collection med en HM knytblus under. Håret i en donout högt upp,nitbälte ifrån Modestobutiken
 Här är vi samlade på after work innan teatern, närmast kameran är min fina kollegor, de är ett gift par och deras söta döttrar efter det och kollegornas vänner som också skulle gå på Johan Glans. Vi var i källaren på Pitchers och maten är bra och vi hade trevligt och roligt, meningen var att de kollegor som också är verksam på samma ställe som oss skulle varit med, men då ingen bokning hade gjorts så var Pitchers fullt och de kollegorna ville inte sitta i källaren som vi nöjde oss med så de kollegorna gick på ett annat ställe i stan. ( vi är 3 praktiker under samma tak och 4 utövare ).
 Min allra finaste make måste ju också få vara med så känns han lite närmare för mig där borta i Sydafrika där han varit länge nu. Medan vi var på after worken så gjorde han sig i ordning för att gå ut med vänner han känner där nere på restaurang, han skrev sedan att han också hade haft en trevlig kväll. Längtar till när han är hemma igen så att maken och jag kan åka iväg och ta igen oss lite tillsammans och bli ompysslade och bara rå om varandra. Jätteviktigt då vi är borta så mycket från varandra.
 Här är vi nu hela gänget på statsteatern, min kollega närmast kameran och därefter dottern och så resten av sällskapet så klart, vi fick en egen rad och superbra platser.
 Dottern och mammi :)
 Kollega och kollega
 Här dra Johan Glans igång sin stand up show "world tour of scandinavia" fast han inte visste att Island och Finland inte ingick i den konstallationen, men då hade de redan tryckt upp bakgrundsdekoren så han skämtade om det istället. Jag skrattade hela tiden var så roligt, vad sägs om när han var i Danmark så sa en dansk herre ur publiken till Johan 10 ggr innan Johan förstod vad herren sa, det herrern sa var prata tydligare så vi hör dig, haha eller varför man måste ta körkort på syslöjden innan man fick sy, för ingen har ju kollat på det körkortet så ikväll skulle han dricka sig full i Skövde och fylleköra med symaskinen och se vad som hände efter sneda zick zack sömmar. Haha, går gärna och titta på den om ni har möjlighet och inte redan sett den så klart. Såg att Möller var 19 april och dagen efter var Malmberg, dem vill jag också gå och se.
Ja, efter 90 minuter var showen slut och dottern som inte varit med och ätit på afterworken var hungrig så då gjorde vi ett litet depåstopp vid Thaihouse på hemvägen så fick hon ta med sig biff och bambuskott och jovisst det slank nog ner lite hos mammi och lillebror med hemma sedan. Idag har jag min broders söta barn hemma, då han tagit sin fru med på en SPA helg i Sunne då svägerskan fyller jämnt imorgon och första gången barnen sover borta dessutom, men hitills har allt gått bra förutom en liten rivskada på lillfingret på lillasyster av vår katt, men ett plåster botade det. EN skön dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar