fredag 22 februari 2013

Tills allt vänder

Idag ledig dag men sista tiden har jag varit inne i ett stim där allt som kan gå fel så gör det det.
idag efter jag skulle köra sonen till skolan så skulle jag ju åka till Karlsborg och besöka min gamla arbetsplats samt en butik som heter Modesto.

När sonen och jag skall åka precis frågar-" Vad är dina glasögon?" varpå sonen säger-" Jag tog av dem igår på pingisen och lämnade dem till en ledare och sen glömde jag dem." Jag fick blodstörtning direkt på morgonen. mest för att glasögonen kostade 5200kr och han har inte haft dem ens i en månad men redan tappat bort dem nu för 2:a gången. Reservglasögonen hade han gjort sönder både båge och glas i. Jag blir så sur. Vet ju inte ens vart man ringer, vad heter ledare? Vart får man tag på dem?

Dottern var klok och förståndig, hon lugnade ner mig något och började googla efter kontakter. Under tiden har jag pratat med maken och svärfar för de känner den ena ledaren. Svärfar får tag på ledaren och jag får reda på att glasögonen är inlåsta i pingisens skåp. Pust skönt det. Då ska jag svara maken på ett sms. "- Jag sitter i bilen och lipar" då jag var så förbannad på att allt krånglar hela tiden. MEN det sms:et skickade jag iväg till min söta vännina Babs som på 2 microsekunder ringer upp förfärad och undrar -"Vad har hänt?", nja får lugna henne och säga att det var till maken men klicka fel :) Berätta om katastrofen och det ordnar sig. Men så gulligt av henne att direkt hör av sig Puss sötnos, tack för den omtanken, den värmer även om jag bara var lite teatralisk och råkade skickade meddelande fel. Men man ser att det är äkta vänskap när någon reagerar så snabbt och är orolig för en. Fint det att vara viktig för någon !

Nåja kommer till Karlsborg och min gamla arbetsplats, så kul att träffa dem igen. Bara skratta och prata. Skulle lätt kunnat stannat längre men de arbetade ju så då blir det inte bra att sitta och surra hela tiden, men kul var det att träffa dem samt att se att min efterträdare verkade mycket vettig och trevlig och det är ju också kul. Sedan iväg till Modestobutiken och det blev nitbältet på bilden av lite tunnar variant, vill ha ett tunnt till sommaren om man vill sätta ngt i midjan utan på en klänning etc. valde mellan detta och ett rött bälte med stjärnor på ifrån B-Belt men det blev nitbältet.

Snart åka hämta sonen ifrån skolan och lugna honom att glasögon är funna igen och sedan piffa sig lite då det är After Work med nya arbetskamraterna ( ja det är ju 2 år nu jag arbetat där, men ni fattar va? ) sedan Stand Upen och Johan Glans som dottern ska följa med på tillsammans med min supertrevliga kollegor rakt över och deras barn. Jag fick köpa 2 biljetter av dem när 2 i deras sällskap fick förhinder. Kul, kul kul. Me like. Hoppas allt vänder snart och det blir både varmare och soligare och roligare med allt. Idag -7 grader brr. Vänner hoppas att er helg och kväll blir fantastisk, för det är ni värda :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar