fredag 25 januari 2013

AAAAJJJ som F-N

 Fredag yippie eller? Vaknade 02.00 inatt av att vår katt skrek och morrade som tusan, jag for upp och ut i köket, vi har som panorama fönster och dörr ut till altanen där typ golv till tak size på fönster. Det som katten fräste och skrek på visade sig vara en svartvit katt som stod utanför altandörren, vår katt var väldigt ilsken på den katten och vår katt liknade en "tudorkatt". Men i alla fall när katten på utsidan såg mig sprang han iväg och samtidigt kom jag och jag tror att vår katt då trodde att det som var jag och som dök upp bredvid vår katt, ja då trodde nog vår katt att det var katten på andra sidan glasdörren som attackerade för det var precis vad vår katt gjorde. Han flög på mig och bet och klöste något djävulskt. Revorna går väl an men bettet gjorde ont speciellt bettet som gick in vid fotknölen på insidan av höger foten bland revorna och ett bett som tog på utsidan av högra vad muskeln.
 Nota bene hålen i mysbyxan efter katttens tänder 2 väldigt stora hål och ett mindre framför. Var bara att ställa sig i duschen och skrubba sår med tvål och vatten och sedan försöka gå lägga sig en stund.Man brukar ju säga "arg katt får rivet skinn"....nä håller jag inte med arg katt ger matte rivet skinn borde ordspråk lyda
 Detta var också aj idag på morgonen, minus 20 grader = svinkallt = hatar det!! :) och jag fick linka som en enbent pirat då det värker i min fot och vad. Revorna svider men det kan jag sätta mig över, värre är värken efter betten.
 Ja, det onda fortsätter. Går och tar mig en boosterdos Tetanus vaccin ( påfyllnad för stelkramp) Gillar INTE vara patient.
Ja, så för att ena bettet tagit i leden på foten så blev det 10 dagars antibiotika kur 3 gånger per dag och tabletterna är stora som en fullvuxen schäfer eller något i den stilen. Mycket gnäll nu va :) ? Det blir att ha något långbent på mig imorgon på idrottsgalan. Kan ju inte visa upp mig i klänning med det benet. Ja nu ut med grannhunden en sväng och fortsatt städning, för snart kommer folket hit inför planering av sonen och hans kamrats golfsäsong och sedan är det ju kalas för vår vän som fyller år. Ska försöka ta lite bilder ifrån idrottsgalan om det ges tillfälle och om det verkar intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar